zaterdag 15 januari 2011

Joepie! Zaadjes zijn binnen!

Joepie, vandaag kwam de bestelling waar ik al vol ongeduld op aan het wachten was binnen. Ik had bij een bedrijfje op internet zaadjes en wat tuindingen besteld. Ik had gelezen in " mijn boek" dat je bv. tomaten al in bakjes kon opkweken, dat zou ze straks een vliegende start geven. Dus ik wilde snel mijn spulletjes hebben. Ik ben wel bang dat ik nog een tuintje erbij moet, nu ik al die zakjes zaad zie. En dan heb ik me echt ingehouden met bestellen. Wat heb ik gekocht?
Verschillende soorten sla
tomaten,courgette,andijvie ,koolraap,broccoli,witte kool,roodlof,prei,bosuitjes,sjalotten en boerenkool.
En dan had ik al wortelen, radijs, bonen, en peulen!
Ook heb ik wat kruiden besteld, en een glazen bowl voor kiemgroenten.
Kiemgroenten zijn heel HIP! En heel gezond. En eigenlijk al heel oud. Ik denk dat we allemaal wel eens op school of thuis zo`n schoteltje met een pluk natte watten en dan tuinkers erop gehad hebben. Dus tuinkers en tauge, dat kende ik wel. maar tegenwoordig heb je veel meer " smaken" : mosterd, ruccola, broccoli, alfalfa enz. Je doet het zaad op het zeefje, en spoelt ze even onder de kraan. Vult dan de bowl met water tot aan het zeefje. Gewoon binnen laten staan en elke dag het water verversen. En dan zou ik dus over 5-8 dagen ruccola kunnen eten. Nou heb ik geen idee hoeveel zaadjes ik op het zeefje moest doen, dus heb maar wat gedaan. Ik zal van de week nog een foto maken om te laten zien dat het gegroeid is. ( ALS het gegroeid is ;-) Nou, ik heb dus de spullen binnen, en kan beginnen! Nu nog kijken wat ik waar ga zetten, ik geloof nooit dat ik alles kwijt kan! Mijn tuintje is zo`n 3 x 4 meter schat ik. En daar staan al wat struikjes in, framboos, blauwe bes, klapbes, rode bes, en een japanse wijnbes. En dan nog een pruimenboompje, een vijgenboom, en aardbeien plantjes. Hmmmm.....en dan wil ik er ook nog een klein muurkasje in.......word vervolgd!

5 opmerkingen:

  1. Ziet er erg gezellig uit, als die allemaal aanslaat wordt het een supermoestuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo kan het nog krommer Nederlands zijn!
    Als die, als DAT natuurlijk... mijn vingers typen sneller, dan mijn hersens kunnen denken....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch blij dat je me even uit de droom hebt geholpen waar nu die kleine steel voor was. Je bent niet heel groot maar zo'n korte steel voor je schep dat kon ik niet helemaal plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lekker gezond en vers uit eigen tuin.
    wij eten maar ff niet meer van 't balkon....
    bedankt moerdijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En maar spitten en wieden.
    Is het onkruid nu echt verdwenen?

    Tjuss aus Elten

    BeantwoordenVerwijderen