woensdag 9 februari 2011

Havermout koekjes.

Hoi,
Dit recept voor havermout koekjes kreeg ik van vriendin Ria, die het vertaalt heeft uit een engels kookboek. Het zijn simpel te maken koekjes, met niet al teveel boter en suiker enzo. van dit recept maak je een stuk of 15 koekjes. Nu had ik er 12. Ik heb ze dit keer wat groter gemaakt omdat ik er morgen wat wil mee nemen als we een etappe Pieterpad gaan lopen ( jjsehpp.blogspot.com)
De koekjes zijn ernstig lekker. Niet doorvertellen, maar de eerste keer dat ik ze maakte, had ik er al zoveel opgegeten dat ik later op de dag nog maar een portie heb gebakken zodat mijn huisgenoten ook nog wat hadden! En maar klagen over mijn lijn. Hahaha. Benieuwd wat jullie van de koekjes vinden.
Havermout koekjes
75 gram havermout
50 gram bloem
60 gram ( room) boter
50 gram suiker
1 eetlepel stroop
1/2 theelepel zuiveringszout ( drogist)
Meng de havermout met de bloem.
Smelt boter, suiker en stroop in een pannetje, als alles gesmolten is doe je het zuiveringszout erbij. ( gaat schuimen)
pan van het vuur af en de havermout met bloem er doorheen mengen.
Maak balletjes ter grootte van een walnoot en druk ze wat plat.
Leg ze met wat tussenruimte op een bakplaat
Verwarm de oven voor op 180 graden en bak de koekjes 15 minuten.
Af laten koelen op een rooster. Eet je ze niet allemaal tegelijk op?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen