zondag 13 februari 2011

Het kasje.

Hoi,
Afgelopen week kwam het kasje dan eindelijk. Dit weekend heeft Jos hem in elkaar gezet. Ik heb vandaag lekker een paar uurtjes in de tuin doorgebracht. Spitten , harken, onkruid trekken. Kom nog veel wortels enzo tegen, en heel veel stukken steen, grind en andere zooi. Maar zo langzamerhand word de grond steeds schoner. Ik heb de aardbeiplantjes eruit geschept. en op de plaats waar ze stonden aarbeifolie gelegd. En toen de plantjes er weer ingezet. Het folie schijnt goed warmte vast te houden, en dus goed voor de groei te zijn. Bovendien liggen de aardbeitjes dan straks " schoon". Hoeft er ok geen stro ofzo onder om de aardbeien te beschermen. Volgens internet kon ik ze nu verplanten, maar ik hoop dat ze niet al te veel geschrokken zijn, en het gewoon blijven doen. Ik heb ook in bakjes gezaaid. In de vensterbank ( op zolder) staat nu een bak met topmatenzaad en prei. In het kasje staat een bakje met broccoli. Op de verpakking stond dat dat al gezaaid kon worden in een platte kas, nou die van mij is niet plat, maar dat zal toch ook wel kunnen? En ik heb op de bodem van het kasje ( wat gewoon aarde is) pluksla gezaaid. gewoon op de gok, kijken of het nu al wat doet. Zal ook van het weer afhangen denk ik. Dus wat mij betreft: mooi weer graag!
Doei!

1 opmerking:

  1. Wat een schattig kasje zo daar in het hoekje. Hij staat er nu nog wel een beetje verloren maar dat gaat natuurlijk op de lange duur helemaal goed komen.
    Die broccoli daar ben ik wel heel benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen