zondag 6 februari 2011

Kiemgroenten.

Zo`n 10 dagen geleden had ik leuke post. Een lieve " kletsvriendin" had zomaar een zakje kiemzaadjes gestuurd. Snelle zaadjes, want met 6 dagen kon ik ze al " oogsten" . Rose Radijs, en verdraaid, het smaakt dan ook echt naar radijsjes! Dat blijf ik toch wonderlijk vinden hoor. Ik heb inmiddels ook een boek aangeschaft over kiemgroenten. Er zijn dus wel meer manieren waarop je kiemgroenten kan kweken, gewoon in een jampotje bijvoorbeeld, dat ga ik dinsdag even doen, dan komt Jacq , die neemt dan ook zaadjes mee, en dan kunnen we ruilen! Zij een beetje radijs en broccoli van mij, en ik weer andere dingen van haar. je heb maar weinig nodig. Voor de radijs van de foto, heb ik denk ik maar een kwart van het zakje gebruikt. Maar voor dat het dinsdag is moet ik dus nog dat boek doorlezen, en moet ik ( zoals Jacq dan zegt) niet alleen maar plaatjes kijken! ;-))
Groeten van mij!

2 opmerkingen:

  1. En niet alleen maar de plaatjes kijken maar ook gewoon bij hoofdstuk 1 beginnen met lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HAHA, zit wat in, misschien moet je kijken of er stripboeken over "moestuinnieren" bestaan.

    Ik doe op het moment aan onkruidtuinieren, mijn tuin is aan een grote opknapbeurt toe..... maar het onkruid groeit sneller dan mijn spaargeld:-(

    BeantwoordenVerwijderen