zondag 27 februari 2011

ONGEDULDIG!

Jeetje, wat ben ik toch een ramp. Het duurt allemaal zo lang, en het is zulk stom weer. Ik kan mijn zaadjes wel de grond uit kijken. Ik zit zo twee keer per dag te kijken, alsof het zo hard gaat. De prei gaat heel goed, ik ben bang dat daar elk zaadje van is uitgekomen, en dat ik straks bossen prei heb, dat word: preisoep, prei uit de oven, prei roerbakken, prei schotels, prei in de vriezer enz. De tomaten zaadjes zijn ook allemaal aan het opkomen, ziet er volgens mij goed uit. Ze zijn er nog niet allemaal, maar dat komt wel. Als dat allemaal goede grote planten worden, zal ik er toch een aantal weg moeten geven. Maar dat is wel leuk, ik denk dat er wel een paar liefhebbers voor zijn. De broccoli buiten doet ( nog) niks, die vind het echt te koud nog in het kasje. Komende week gaat het zonnetje schijnen, en eigenlijk verwacht ik dan wel iets groens te gaan zien in die bak zwart zand. En dan de pluksla die ik in de grond, maar wel in het kasje heb gezet........volgens mij zie ik drie groene friemels.....maar durf er nog weinig over te zeggen, het kan namelijk ook heel goed onkruid zijn, dat is nog even afwachten. Komende week wil ik als het goed weer is de pruimenboom verplanten. Die staat in het midden van de groente tuin, niet zo slim natuurlijk. Het is nu nog een klein boompje, maar als hij groot word dan gaat hij de groente tuin overschaduwen. Ik werd erop gewezen door een vrindinnetje, die me ook vertelde eens een keer op te houden met spitten, ik zou dan de structuur van de grond kapot maken. En mijn tuinplan werd door haar " afgekeurd". Omdat je de groentes elk jaar van plek moet verwisselen, is zoals ik het ( in lijntjes) wilde doen niet handig, gewoon 4 vakken maken, en daar de bepaalde groepen groenten in doen. En aangezien ik altijd heel goed luister en braaf ben, ga ik dat ook maar zo doen! ;-) Word vervolgd.........doei!

3 opmerkingen:

  1. Hey José. Echt grappig jouw blog.. 6 weken geleden zaadjes kopen en nu de plantjes uit de grond kijken..De recepten en ander stukkies zijn ook leuk. Ik blijf je volgen! Ongevraagde raad: hou het klein...bijv. grote hoeveelheden spinazie wassen in het bad is niet goed voor je rug,uit ervaring ;-(. 't lekkerste is:Direct uit de tuin op je bord! groet'n thuus lfs. henriette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb eens even gekeken maar de zaadhandelaar of de Welkoop wil vast wel reklame maken op jouw blog, als ze een dubbeltje per hit betalen ga je lekker.

    o,ja leuk blog hoor!

    groet, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gisteren op de Belg een lekker receptje voor preisoep gezien. Kijk maar eens op www.een.be/dagelijksekost Vanmiddag om 12 uur wordt het herhaald. Maar een verkort filmpje kun je op de site zien.

    BeantwoordenVerwijderen