zondag 13 maart 2011

Aparte groenten.

Vandaag weer lekker buiten gerommeld. Hier achter was het ondanks bewolking zo`n 15 graden. Ik heb de tomaten uit de grote kweekbak gehaald en elk apart in een potje gezet waar ze in kunnen blijven tot ze de tuin in kunnen. Ik had wel een vette fout gemaakt natuurlijk.......heel veel zaadjes in de bak, ik dacht, dan komt er in ieder geval wel wat uit. Nou, alles dus he? Ik heb dus echt een heleboel plantjes weggegooid. ;-( Maar gelukkig ook een aantal mensen blij kunnen maken met de plantjes. vandaag ook weer wat andere dingen voor gezaaid in potjes. Een aantal weken gelden ontdekte ik een erg leuke en handige site, waar voor mij heel veel informatie te vinden valt. www.freewebs.com/ruudendiana Ik heb er geloof ik al 50 keer opgekeken, en leer er van.
Ik heb vorige week ANANASKERS voorgezaaid, die nu al gekiemd is. Het is een vruchten struikje met smakelijke gele besjes eraan. ( als alles goed gaat dan he? ;-)
Het struikje gaat zo`n 30 cm hoog en 50 cm breed worden. Kan goed in een pot.
En dan TUINMELDE, een vergeten groente. Word een hoge plant, kan wel 150 hoog worden. van de plant kun je steeds de blaadjes plukken voor in de sla of een salade. De grotere blaadjes kun je net als spinazie stoven. De plant heeft verschillende kleurtjes, ik heb een zakje gemixt gekocht, dus dat word een verrassing!
En, bij mijn bestellig kreeg ik een zakje LANDKERS, een groenwitte variant, ook te gebruiken voor salades. Smaakt een beetje naar tuinkers. Ik ben heel benieuwd. Deze informatie heb ik dus ook van de site van Diana afgehaald. Ook mocht ik wat plaatjes van haar site " pikken" om te kunnen laten zien op mijn blog. je ziet vanzelf wat wat is! Word vervolgd, groetjes, Jo

1 opmerking:

  1. wat heb je veel leuke "onbekende" dingen in je tuin. Heel anders dan vroeger thuis....leuk! Groetjes Be@

    BeantwoordenVerwijderen