zaterdag 5 maart 2011

Koekies!

Hoi,
Vandaag weer koekjes gebakken. Ik kwam op een ander blog ( eenvoudigleven.blogspot.com) een recept tegen van kokosmakronen. En aangezien ik momenteel erg " into" koekjes bakken ben, heb ik me er maar eens aan gewaagd. Kokosmakronen maak je met eiwitten, en toen dacht ik, wat moet ik dan met de dooiers? Even met koekebakker Lies over gehad, en die had wel een recept voor , hmm...ik zal het citroenkoekjes noemen. Dus, alletwee vanochtend maar gemaakt. Ik heb een fornuis met 2 ovens, ik gebruik beide, maar alle twee tegelijk had ik nog niet gedaan, dus ook even uitgeprobeerd. Ging goed, ik had alleen voor beide koeksoorten zeker 10 minuten meer baktijd nodig. Zou dat te maken hebben met het feit dat je ze tegelijk gebruikt? Iemand daar ervaring mee? In ieder geval zijn ze beide gelukt, en erg lekker. ja, natuurlijk hebben we ze al getest! ;-)
Met de tomaten en prei " plantjes" gaat het goed, groeien gestaag door. Ook de paprika is boven de grond, en doet zijn best om een plant te worden. De pepertjes die ik probeer te laten ontkiemen, daar lijkt het alsof er friemeltjes aankomen. Bij een soort tenminste, de ander nog niks. Ook heb ik ananaskers gezaaid. Een soort besjes achtig fruit, en een plant die goed in pot te houden is. Want er zal echt een en ander in pot moeten, want mijn tuintje zit in gedachten al vol, en dan wil ik toch nog dit...en dat. Op Marktplaats heb ik 6 wat grotere kunsstof potten gekocht, die kan ik goed gebruiken voor een aantal planten straks. Heb er zin in. Goed weekend, en niet teveel koekies eten he? :-)))

1 opmerking:

  1. De officiƫle naam van de citroenkoekjes is Shrewbury cakes/biscuits.
    Ze zien er verdraaide lekker uit. Morgen ook maar eens iets in mijn enkele oven gooien Ik wil ook zo graag een grote nieuwe oven, op ooghoogte en een stoomoven lijkt me ook gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen