woensdag 30 maart 2011

RABARBER!

Voor 1,5 week terug was ik al bij het Vaarderhoogt wezen kijken of ze al rabarber hadden, maar nee, hoor. Vandaag weer even geweest, en ja hoor, Jo heeft een rabarber plant. helemaal leuk. Ze hadden echt heel veel plantjes nu, wilde eigenlijk van alles wel wat, maar veel heb ik in zaad hier liggen, dus dat ga ik ook braaf zelf opkweken. Ik heb wel rode eikenbladpluksla gekocht, een traytje met 6 plantjes. Ik heb ze gewoon buiten in de grond gedaan al, kijken of dat goed gaat. En ik heb 2 Stevia plantjes gekocht. Dit is een plantje waarvan de blaadjes heel erg zoet schijnen te zijn. En die je dus kunt gebruiken om je thee/yoghurt/jam enzo te zoeten. Met 0 calorieen. En aangezien deze dame idioot veel thee drinkt op een dag, MET suiker, zou het mooi zijn als die Stevia blaadjes lekker zijn en echt zoet. Kom ik misschien ook nog es van die dikke kont en dat randje spek af. ;-))
Ik was samen met vriendin Corry bij het tuincentrum en ik kreeg een leuk kadootje. Een uitzetlijn...weet niet of dat het goede woord is, maar het is een draaiding, met touw, steek je in de grond, andere uiteinde er recht tegen over en dan kun je mooi in een rechte lijn zaaien.Een hulpmiddel dus. Mijn vader had dat ook, maar dan gewoon zelf gemaakt van wat touw en twee houtjes. Werkte natuurlijk ook goed, maar deze ziet er ook gewoon mooi uit. Vandaag dus de rabarber in de tuin, en gisteren heb ik heuse bonenstaken gezet, en peulen gezaaid. Nou, ik vind dat ik dan nu toch wel echt een heuse groente tuin heb. En nog steeds helemaal leuk. Vandaag ook nog minikomkommers gezaaid, Corry wilde die graag, en aangezien ik toch bezig was, doe ik dat. Ben benieuwd, de gewone komkommers kwamen heel snel op, dus eens kijken wanneer deze boven de grond komen. Dit was het weer voor vandaag. Denk nog even aan het weggevertje, als je in aanmerking wil komen, even een berichtje daar achterlaten! De foto`s spreken voor zich, denk ik. Goede week, Jo

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen