vrijdag 25 maart 2011

WAAROM???

groeit onkruid harder dan dat wat je gezaaid hebt, of gewoon de planten die al staan in de tuin? Is een serieuze vraag hoor! Ben de hele ochtend weer aan het onkruid plukken geweest. Daar waar de bedjes nog leeg staan, kan ik het meeste er steeds nog met worteltjes en al uit trekken, maar daar waar gezaaid is, of al dingen opkomen, lukt dat echt niet meer. De radijs komt al een mooi stukkie boven de grond, en een en ander aan kruiden soorten ook. Alle fruitstruikjes krijgen blaadjes, en gelukkig loopt ook het pruimenboompje wat ik laatst verplaatst had mooi uit. Is mede te danken aan het mooie weer denk ik. De pluksla komt ook op onderin het kasje, maar ook daar groeit ook veel onkruid, en wat is sla, en wat is onkruid? Dat word een heel aparte salade straks! Morgen wil ik nog wat zaaien, en ik denk dat ik dan een net eroverheen doe. Ik las ergens dat vogeltjes de groene frummels die boven de grond komen erg lekker vinden. Nou vind ik vogeltjes erg leuk, vooral in de winter zijn ze welkom om te komen lunchen, maar niet nu in mijn groenten tuin! ;-)
Boven komt de peppadew en de landkers boven de grond. De peper laat op zich wachten, hoop wel dat die ook komt. Ik loop nog steeds 3 x per dag naar zolder om te kijken of ik al wat zie, moet er toch zijn om water te geven, het is warm op zolder. wat op zich heel goed is natuurlijk. Heb van de week ook voor de tweede keer een yoghurtbrood gebakken met mijn citrus stukjes erdoor. Heerlijk van smaak, dat wel, maar het brood op zich was niet echt goed. De eerste keer niet goed gerezen, het rijst bij mij zowiezo amper, en de tweede keer heb ik het brood in de broodbakmachine gedaan, dat leek heel goed te gaan, maar had er toch te lang in gezeten, waardoor de onderkant wel erg donkerbruin was. Maar ik geef niet op, binnenkort waag ik weer een poging. Het zal me lukken! Ik heb maar geen foto van mijn tuin dit keer erbij gedaan, dan denken jullie, daar heb je haar weer met die tuin, maar een foto van wat kaartjes die ik van de week heb gemaakt. Lekkere kaartjes dit keer. Goed weekend allemaal, Jo

2 opmerkingen:

  1. hoi jo,
    knap van je dat je doorzet, en wat een leuke kaarten heb je weer gemaakt!en dat brood bakken lukt je ook wel weer hoor!!!
    daar wacht ik op, kan ik het meteen goed doen??
    ben wel 20 kilo kwijt maar ga het toch eens maken het klinkt heel slank haha! liefs ....gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaarten, maar blijf ook vooral ook "lastig vallen" met je foto's van je tuin en bloembakken, vind ik zo gezellig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen