woensdag 6 april 2011

Groeizaam weer!

Hallo!
Wat een heerlijk weer toch he? Vanmiddag weer heerlijk in en om mijn tuintje gescharreld. De sjalotjes gaan uitlopen, en eindelijk zie ik sprietjes bij de wortels. Heb het geprobeerd te fotograferen. ;-) Evenals de sla plantjes die ik na het opkweken in de tuin heb gezet. Ben heel benieuwd of dat nou heuse kroppen sla worden. De peulen die ik vorige week gezaaid heb zijn nog niet boven de grond, maar ik denk dat dat niet lang meer duurt. De lenteuitjes, daar is ook nog steeds niks te zien. Van de 5 soorten kruiden die ik gezaaid heb in de koude grond, zijn er twee opgekomen, de rest komt hoop ik nog, In het kasje heb ik een paar weken geleden ook 2 soorten kruiden gezaaid de tijm komt goed op, maar de rozemarijn laat op zich wachten. Vanmiddag heb ik witte kool op een klein zaaibedje gezaaid. Die mag als hij opkomt na 5-6 weken naar de plek waar ze groot mogen groeien. Ook heb ik twee rijtjes veldsla gezaaid en een klein beetje koriander. Klinkt misschien veel, 2 rijtjes, maar mijn rijtjes zijn maar zo`n 80-100 cm lang hoor. Boven groeit alles lekker, soms lijkt er een en ander stil te staan, om vervolgens weer flink door te groeien. Zal er van de week even een foto van maken. Ik denk dat mijn trostomaten nu zo`n 20 cm zijn..... Zal wel lekker zijn als het half mei is geweest en alles lekker de tuin in kan. Ik hoop alleen dat alles past, ik denk het eigenlijk niet. Er komt eigenlijk steeds weer wat bij. Als het goed is ga ik wat zaden ruilen met iemand van een moestuinforum. Ik krijg dan knoflook bieslook. Dat klinkt lekker he? Ik vind gewone bieslook al zo lekker. Ben heel benieuwd. Dat tuinforum heb ik gevonden trouwens toen ik op internet iets over rabarber zocht. Het is een erg leuk forum, met erg gezellige vrolijke mensen. En een enorme berg informatie. Ik kijk elke dag wel een paar keer. Ben al een heel eind met alle oude berichten enzo lezen, maar ben er nog niet. Leuk hoor. Maar ja, ik vind alles nu erg leuk wat met tuinen te maken heeft. ;-)) Nou, morgen ga ik werken, en heb dus Jos net instructies gegeven, waar ik gezaaid heb, wat er water moet, enz! Ik doe het zelf nog voordat ik naar mijn werk ga, maar als de zon er de hele dag opstaat mag het in de middag ook nog wel een keer. Dit is het voor nu, ik ga nog even surfen, heb een aantal interessante dingen gelezen waar ik meer over wil weten! daarover een andere keer meer. Groetjes, Jo

2 opmerkingen:

  1. he Jo, t'is goed dat je even ingezoemd hebt met fotograferen....hihi Als je ruimte te kort komt in je tuin(tje) kun je altijd schuin aan de overkant nog wat neerzetten ;-)) klinkt goed allemaal hoor, hopelijk blijft het heerlijk "tuin" weer.Groetjes Be@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey José,

    Ik wil weer nieuwe foto's zien!
    volgens mij is het nog steeds groeizaam weer, als je voldoende sproeit natuurlijk.
    Ben benieuwd.....
    groetjes henriette

    BeantwoordenVerwijderen