vrijdag 15 april 2011

TUINFOTO`S!

Hoi,
Vandaag weer lekker in de tuin bezig geweest. De broccoli die in het kasje stond heb ik vandaag in de tuin gezet. Heb er koolkraagjes voor gemaakt, dan heb ik misschien minder last van beestjes die mijn broccoli lekker vinden. Op advies heb ik ze wel nog even onder een tunneltje gezet, nou heb ik geen tunneltje, maar heb er een zelf gefabriceerd van bubbelplastic en electriciteitsdraad, vraag me nu alleen wel af hoe ik ze water ga geven. :-) De witte kool die ik vorige week gezaaid heb komt ook al op. De wortels, bosuitjes en sjalotten gaan goed. Er staan ook wat slaplantjes in de tuin. Kropsla, die ik zelf opgekweekt heb en rode sla die ik als plantjes gekocht heb. Veld sla is ook gezaaid, maar dat zal nog even duren. Ik heb ook peulen en lathyrus gezaaid, maar daar komt niet alles van op denk ik, eens kijken wat ik daarmee ga doen. De radijsjes gaan heel goed, die kan ik binnenkort eten denk ik. Dat zal dan het eerste zijn ( op de bieslook na) wat we uit de tuin kunnen eten! Allemaal 1 ofzo! hahaha! O, ja, ik heb ook een paar pootaardappels in een grote pot gedaan, eens kijken of dat ook wil. En knoflookbieslook, en snijbiet zijn ook gezaaid. Dan heb ik vandaag ook nog ronde courgette en kalebassen gezaaid. Waar ik dat allemaal ga laten straks is me een raadsel, maar dat zie ik straks wel weer. Nou, ik ga de foto`s erbij zetten en dan wat lekkers bakken, want het is vrijdag! Groeten!

2 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit! Morgen ga ik nog eens even op pad voor mijn tuintje. Mijn verspeende plantjes zijn helaas dood gegaan -(((
    Iets lekkers heb ik al gebakken, kokostaart met abrikozenmoes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat leuk, het begint nu echt op een moestuin te lijken!

    Ik heb in de voortuin een stukje woest gebied, ik heb daar zomerbloeiers gezaaid,.... helaas vind de buurtkat het ook een lekker plekje... dus ik denk dat er weinig gaat bloeien daar...

    BeantwoordenVerwijderen