woensdag 27 april 2011

Wat eten we vandaag?

En wat eten we vandaag? Gemengde sla uit eigen tuin, aangevuld met een beetje ijsbergsla uit de supermarkt. Erg leuk is het hoor, zo staat er niks, en zo eet je uit eigen tuin.
De tuin gaat heel goed, bijna alles komt op, op de peulen en lathyrus na, maar die ben ik in bak nog eens aan het zaaien, en plant ze straks bij het beetje wat wel opgekomen is. De radijs gaat het hardst....heb ik ook alweer opnieuw gezaaid. ( lekker!) Gisteren een erg mooi kookboek voor mijn verjaardag gekregen: recepten uit de moestuin. Staat een recept in voor radijsjes soep. Dan word ook het loof gebruikt, wil ik van de week even maken, kijken of het lekker is. Vind het wel handig dat je dan ook het blad gebruikt, want dat gooi je nu weg.
Afgelopen week heb ik de courgettes voorgezaaid, die komen al goed op, ook de sierkalebassen komen op , maar waar ik die ga laten straks? Echt geen idee. Ik denk dat ik ze maar over de muur naar de buren laat groeien, ruimte zat daar, he Petra? Hahaha! Haal ik ze wel op als ze klaar zijn. En binnen staan natuurlijk nog de verschillende tomaten, pepers, paprika, komkommer enz.
Verder heb ik gisteren van Renee een kersenboompje en een druivenstruik gekregen, erg leuk, de kers kan in een pot blijven, en de druif gaat voor de schutting, kan hij mooi over heen geleid worden. Ik rommel dus lekker door, en blijf verbaasd dat alles opkomt en zo groeit! Ik kan iedereen een groente tuin aanraden, je bent lekker veel buiten bezig, en je krijgt er verse groenten voor terug! Groeten van mij, Jo

1 opmerking:

  1. Radijsjessoep? Bewaar je een beetje voor me zodat ik kan proeven? Kan me er helemaal niks bij voorstellen wat voor smaakbeleving dat moet geven.En wat voor kleur gaat die soep worden vraag ik me dan af.

    BeantwoordenVerwijderen