vrijdag 20 mei 2011

DE TUIN!

Zo, eindelijk weer eens tijd voor het blog! We zijn een weekje weggeweest en het eerste wat ik gedaan heb toen we terug kwamen was naar mijn tuintje om te kijken hoe het erbij stond. Nou, dat was een verrassing, alles was enorm gegroeid. Ik kon het bijna niet geloven. Mijn broccoli en bloemkool plantjes zijn echt heel groot aan het worden, en gaan elkaar in de weg zitten. De rabarber is mega...die ga ik van de week eens lekker eten. De sla kan gegeten worden, zowel de kropsla als de rode sla en de pluksla. De veldsla is ook bijna " klaar". Snijbiet, peulen, sjalotten, wortelen, alles gaat echt goed. De aardbeien worden al rood, Jos mocht gisteren de eerste proeven! ;-) Ook de aardappels in pot en de tuinmelde gaan goed. Erg leuk dus allemaal, maar het is wel duidelijk dat ik lang niet alles in de tuin kan doen wat ik wil. Ik zal echt dingen moeten gaan laten vallen. Voor volgend jaar ga ik wat meer zaaien in mini varianten, zoals sla, komkommer, kool, bloemkool enz. Dat is tegenwoordig te koop. Is ook wel schattig toch, zo`n mini bloemkooltje? En precies genoeg voor 2 personen! En wat bijna belangrijker is: Het neemt minder ruimte in! Hihihi! Nou moet ik dus al aardig woekeren met de ruimte, en toch heeft deze muts een plat kasje gekocht via Marktplaats. Ik zag er vorige week een staan op MP, op een kwartiertje rijden van ons vakantie adres. Kwam dat even mooi uit! ;-)) Dus van de week opgehaald. Maar ja, dan nog plaats maken......dus alle kruiden verplaatst, of in de tuin, of in potten, en nu maar hopen dat ze dat overleven. Morgen gaat Jos het kasje neerzetten, met wat extra grond erin. Zo`n plat kasje is handig om wat langer sla door te zaaien en te eten, en om in het voorjaar dingen in voor te zaaien. Zondag wil ik de tomaten, courgettes, komkommer, paprika en pepers vanuit het kasje in de tuin gaan zetten, heb alleen nog geen idee waar. ;-) Maar dat zal wel goed komen denk ik! Ik zal na het weekend nog even wat foto`s op het blog plaatsen als het kasje er staat. Heb vandaag ook veel planten ( bloemetjes) gekocht voor aan de schutting, en in de bakken. Staat erg leuk allemaal. O, ja, en wat planten voor binnen, ben zo druk buiten dat ik binnen de zooi gewoon dood laat gaan! ;-) Goed weekend allemaal, en jullie zien me na het weekend weer! Doei!

2 opmerkingen:

  1. Ik miste je al -)))) Het ziet er goed uit. Hier hebben we van de week sla gegeten uit de bak. Heerlijk. Het groeit als kool, de bonen komen nu ook op. En we hebben al besloten dat het volgend jaar nog groter moet worden, hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow dat ziet er al goed uit, hier beginnen de gezaaide radijsjes en sla uit te komen, zelfs al een sprietje broccoli en bloemkool.

    BeantwoordenVerwijderen