vrijdag 27 mei 2011

Van alles wat!

Hallo allemaal,
Eindelijk weer een berichtje en wat foto`s. Ben veel te druk in de tuin, bijna geen tijd voor mijn blog! Het gaat goed in de tuin. Erg goed zelfs. Alles groeit en bloeit! We eten regelmatig sla nu, en aardbeitjes. Ik heb de aardbeitjes zo`n beetje volledig ingebouwd met netten! Ik kan er echt niet tegen dat ze anders opgevreten worden door de vogels. In de winter staat mijn halve tuin vol met voer voor die beesten, maar van mijn groente blijven ze nu af. De broccoli en bloemkool gaan goed, maar worden erg groot, ik zou eigenlijk ze wat uit elkaar moeten zetten, maar dat durf ik nu niet goed, zeker niet met dit droge weer, zal je net zien dat ze dan het loodje leggen. De sla gaat echt erg goed, en word met liefde veelvuldig gegeten. Afgekopen maandag ook nog rucola in het platte kasje gezaaid, en dat is nu al goed opgekomen, maar het schijnt dat dat zowiezo snel groeit, ben benieuwd. In het platte kasje schijn je dat vooral in het voor en najaar goed rucola te kunnen zaaien, rucola is niet gek op de zon dus kan ik dat mooi lekker lang doorzaaien. Eten we in de winter ook lekker sla uit de tuin. Afgelopen maandag heb ik lekker rabarber gemaakt. Toen ik ermee bezig was en zo`n joekel van een blad in mijn handen had bedacht ik me dat 10 jaar geleden ofzo het heel hip was om dat blad als model te gebruiken om een schaal van beton te maken. En laat er nu net nog een emmer betonspul staan, en wit zand....dus s`avonds geprobeerd. Gelukt! Heb er twee gemaakt en gelijk 1 aan een lieve vrindin mee gegeven. Het blad staat nu op mijn tafel. Zie het al voor me , in de herfst wat klimop eromheen wikkelen, beetje mos en dan pompoentjes erop! Die emmer met dat beton spul heb ik dus gelijk ingepikt, volgend jaar nog wat van die schalen maken. Ik kan nu niet echt rabarber en bladeren meer plukken, het is nog een jong plantje, dus volgend jaar weer. Ik heb alles uit het kasje nu, de tomaten, komkommer, courgette, paprika en pepers staan nu in de tuin. Afwachten hoe dat het allemaal gaat doen. In het kasje heb ik de plankjes verwijderd, en twee peperplantjes onderin in de grond gezet. Eens kijken wat het nu beter doet, pepers in de kas of in de " blote" tuin! leuk hoor, om al dat soort dingen uit te proberen. Volgende week ofzo wil ik in de platte kas boerenkool gaan zaaien. Die gaat dan later de tuin in, daar waar dan plek is. Ik zit erover te denken om de aardbeien straks in bakken op planken aan de schutting te zetten. Dan zou de boerenkool over een paar weken mooi op die plek kunnen staan. Heb alleen geen idee of ze het dan net zo goed zullen doen als nu in de volle grond. Ik ben bang dat dat toch minder goed voor ze is. Maar ja, als je niks probeert dan weet je het niet. wat niet gaat lukken dit jaar is de komkommer denk ik. Ik heb 2 plantjes die niet lijken te groeien, wel hebben ze alle twee een mini komkommertje, wat nog niet de bedoeling kan zijn, en de plantjes zien eruit alsof ze dood gaan. Vraag me af of ik nog opnieuw komkommer kan gaan zaaien. Even opzoeken. Ik had ook nog kalebas plantjes, gewone grote en mini kalebasjes. Die heb ik maar in de voortuin gezet, echt geen plaats meer achter! ;-))) Ik hoop dat ze het goed gaan doen, kalebassen en pompoentjes zijn leuk! De foto`s spreken voor zich denk ik, veel sla, de rucola door het raampje heen, en het blad van beton! Groetjes en tot het volgende bericht. Fijn weekend!

1 opmerking:

  1. Oh wat leuk dat blad ! en wat is jouw tuintje al ver, bij ons begint wel alles uit te komen, maar nog niks te eten : ) we hebben aardbeien in potten dat gaat best goed. En tomatenplanten hadden we gekocht daar zitten de eerste piepkleine tomaatjes aan.

    BeantwoordenVerwijderen