vrijdag 22 juli 2011

Ik word aardappelboer!

Echt, ik overweeg serieus een andere carriere! Oohh...ik had nog geen carriere. ga ik er maar een beginnen, en wel die van aardappelboer. Gisteren de aardappels op het veldje geoogst. Wat is dat leuk om te doen. Is toch maar afwachten wat er onder de grond vandaan komt! Nou waren het niet eens veel planten ofzo, maar ik had toch nog 2o kilo piepers. Joh...daar kan ik ( als ze goed blijven) de rest van het jaar mee doen. Ik eet wel aardappels, maar ook wel aardappeldingen, zoals rosti/rondjes uit de oven enzo. Nou, de aardappels zijn in ieder geval groot genoeg om er lekkere frieten van te snijden en te bakken. Bij de groenteboer twee sinaasappelkistjes gebietst, die krijg ik morgen en dan gaan ze de kelderkast in, dat is op dit moment de koelste plek in en om het huis. In september ofzo kunnen ze dan in de schuur. Verder vandaag nog even naar het tuincentrum geweest en wat bloemkool plantjes, knolvenkel ( geen idee of ik dat wel lust;-) laurier, chinese bieslook en bonenkruid gekocht. Plek zat nu! :-) Groeten van een heel happy mens!

2 opmerkingen:

  1. geweldig Jo, je had er heel wat meer dan ik.
    volgend jaar voor mij geen piepers meer in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat goed ! daar lust ik ook wel een frietje van *lol* mijn moeder maakte vaak soep van knolvenkel mmmjammie.....

    BeantwoordenVerwijderen