donderdag 21 juli 2011

Sorry!

Oohh wat vliegt de tijd! Sorry dat het zo lang duurde voordat er weer een stukje kwam! Ben natuurlijk hartstikke druk met mijn tuintje.......EN......ik heb me ingeschreven voor een stukje tuin op een moestuin complex! En dat gaat er sneller van komen als ik dacht. Inmiddels ben ik bezig op een stukje tuin, van iemand die even geen tijd meer heeft. Ze heeft dat al langer niet, dus veel onkruid, maar ook veel leuke dingen in de tuin. Ik kan de tuin gebruiken alsof het mijn eigen tuin is, dus ik ben allemaal wilde plannen aan het maken. Het is 85 vierkante meter. Een mooi stukkie, en genoeg voor alles wat ik wil. Ik probeer er nu zo`n 2 x per week heen te gaan, een dag in het weekend en s`avonds nog een of twee keer. Ernstig leuk vind ik het. Er staan leuke groenten op. Courgette, aardappels, wortels, bieten, kruiden, aardbeien, knolselderij, een pruimenboom, gojibes, er is een compostbak, en er ligt een grote berg mest ( stront!) Dus ik kan helemaal " los" ! Courgette heb ik al verschillende geoogst, en de aardappels gaan er dit weekend uit. Ook heb ik van de week bietjes gegeten, en ik weet het nu zeker: ik lust GEEN bietjes! Ze blijven naar grond smaken, hoeveel anders lekkers je er ook bij doet, dus nee, ik zal zelf geen bieten gaan zaaien! Wat ik wel wil gaan zaaien/planten, daar ben ik nu heel hard aan het over na denken. Heb al wel boerenmkool plantjes er neer gezet, en groenlof gezaaid. Ook had ik rapen gezaaid, maar dat was net voor een mega stortbui, dus ik denk dat die zaadjes zijn gaan zwemmen. Ik wil er geen dingen neer zetten waar je elke dag naar moet gaan kijken, dat is niet te doen. Wel dingen die te groot zijn voor mijn tuintje hier . Dus ik zal op het landje dingen gaan zetten als fruitstruiken, kolen, knoflook , aardappels, kruiden, snijbloemen, enz. Heb er helemaal zin in! Hier in mijn kleine tuintje gaat het goed. Gisteren boontjes gegeten. Een klein beetje maar, had maar 4 kleine plantjes, volgend jaar wel meer, want verse boontjes zijn lekker! De tomaten planten gaan hard, en zijn groot! Als het weer een beetje mee zit ga ik heel veel tomaatjes krijgen. Anderhalve week geleden Heb ik miniworteltjes, winterpenen en meiraapjes gezaaid, en alles is opgekomen. Mooi om te zien weer dat het gewoon zo werkt! Ook de witlof die ik gezaaid heb is opgekomen. De courgette plant ziet er niet goed uit. Ik heb een ronde courgette, heb er 2 courgettes van kunnen oogsten, maar ik denk dat dat het was. Ik hoor verhalen van anderen dat ze er niet tegen aan kunnen eten, zoveel courgettes als ze hebben, maar dat is hier duidelijk niet het geval! ;-) De snijbiet groeit en groeit maar en hebben we alweer gegeten, nu in een lekkere hartige snijbiet taart. De sla ligt even stil, pluksla is aan het opkomen, rucola is doorgeschoten, en de rode sla heeft nu bloemen waar ik wil proberen zaad uit te winnen, want dat was een erg lekkere sla soort. Het lijkt erop dat ook de twee pepers in het kasje pepertjes gaan opleveren, en ook de paprika buiten ziet eruit alsof ie bloemen en dus vruchten gaan krijgen. Maar...een beetje mooi weer zou goed zijn denk ik voor dat soort planten. van de week ook stamppot rauwe andijvie gegeten, ik heb een stukje met een soort pluksla andijvie. En dat gaat goed. Dat houd ik erin. Is net genoeg voor ons om een paar keer van te eten. Ik hoef niet van die grote kroppen, dat is al gauw teveel voor ons. Ik ben ook nog erg bezig( vooral in mijn hoofd) met zalfjes maken met kruiden enzo. Maar daarover later meer. Groetjes en tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen