dinsdag 4 oktober 2011

FLIPJE!

Ja, echt.....straks ben ik net Flipje...met al dat fruit in mijn tuin! Zondag zijn we dus naar de Fruitdag in slot Zuylen geweest...niet lang, want ik was behoorlijk grieperig, maar gelijk bij de ingang stond de fruitbomenkraam waar ik de boompjes heb gekocht. Ik had op internet al gekeken bij de site: fruitbomen.net en al uitgezocht wat ik wilde. En alles was er nog. We hebben een Gieserwildemans gekocht, een stoofperenboom. Hij is nu 1.80 hoog, maar kan een meter of 3 worden. Zo hoog zal ie niet worden, want ik moet er wel bij kunnen natuurlijk. Ook hebben we een lief appelboompje gekocht, welke niet groter word dan 1.50. het appelboompje gaat de voortuin in, de perenboom komt op de grote tuin. Ook de 2 herfstframbozen die we gekocht hebben gaan naar de tuin. Meer hebben we niet gekocht, hoewel ik natuurlijk ook leuke andere dingen heb gezien. Ik kwam vriendin Bep tegen en die had een leuke fruitstruik gezien: Kiwibes....soort mini kiwi`s , je kon ze proeven, ze waren erg lekker. Je moet daar wel 2 struiken van hebben, mannetje en vrouwtje om bessen te krijgen, maar het schijnt dat je dan ook wel veul bessen krijgt. Hmm....eerst maar eens kijken hoe dat bij Bep gaat. Ik geloof dat ik wel een beetje klaar ben nu, wil nog 1 fruitboompje op stam, een kleintje, maar weet nog niet wat, dus heb je een suggestie? Mail dan even. Zo, en nu ga ik de afwas enzo doen, groetjes!

1 opmerking:

  1. Daar heb ik mijn boompje stoofpeer ook vandaan. Wij zijn echter naar Boskoop gereden, als hij het net zo goed doet als de mijne, kun je lekker eten.
    Pruim, handpeer??? Kiwibes heb ik laatst gezien bij Dagelijkse kost op de Belg, die maakte er wat lekkers mee.

    BeantwoordenVerwijderen