maandag 21 november 2011

Tuin, breien, stempelen en jippie!

Hoi!
Zo, dat was me een druk weekje. Afgelopen week zijn beide kinderen verhuisd. Dubbel gevoel, maar ook erg fijn voor hun en ook voor ons. Dus nu zijn we " alleen" en hebben een heel huis voor onszelf. En...heb ik weer een heuse eigen freubelkamer. dagen druk geweest met schoonmaken, inrichten enz. De dozen met hobbyspul stonden op zolder, dus trap af sjouwen, uitpakken, dingen tegen komen waarvan je denkt, hoe kom ik daar nou weer aan enz. Jos heeft klopen sjouwen met hnet buro, tafel,kast en nog veel meer. Ook de zolder is nu gelijk opgeruimd. Wel lekker hoor, zo`n opgeruimd huis. Moeten alleen nog een kastje kopen voor op de overloop, voor het linnengoed.
Aangezien het nu een rustige tijd is met de tuintjes zul je op het blog wat meer andere hobby`s gaan tegenkomen. De tuin blijft het belangrijkste, zeker in februari weer, als ik kan gaan voorzaaien, maar nu gebeurt er niet zoveel. Gisteren nog even op de grote tuin geweest om te kijken of de snijbiet daar nog overeind stond. Heb ook daar nu de laatste snijbiet weggehaald, en er 2 taarten van gemaakt. Een voor dochter en schoonzoon, en eentje in de vriezer, voor als het een keer makkelijk moet. De spruiten groeien ook goed door. De planten zien er nog steeds niet uit, maar de spruitjes wel. Zodra het goed gevroren heeft gaan we ze eten. Ook staan er nog 3 koolraap planten, stiekum gekeken, maar die mogen nog wel wat groeien. Niet iedereen houd van koolraap, maar ik vind het echt lekker dus ik hoop dat ze nog groot gaan worden. Boerenkool hebben we ook alweer gegeten, en er staat genoeg op de tuin om de winter mee door te komen. Zag zondag ook dat de winteruien allemaal boven de grond staat, dus dat gaat goed, de knoflook heb ik nog niet zien verschijnen, geen idee ook of dat nu omhoog moet komen, of net als bloembolletjes van het voorjaar pas.
Afgelopen week met Jacq naar een Fair geweest in Maarsbergen, was erg leuk, mooie dingen gezien, die veel geld kosten. Niet zo heel veel gekocht. Wel mooie kerstlichtjes, nieuwe, maar met een oude uitstraling. En een leuk hart, met haakjes waar je vanalles aan kan hangen, en twee vogelhaakjes. En een erg leuke kol gezien, en spijt dat ik hem niet heb gekocht. Ik denk altijd: kan ik zelluf wel, maar voordat je dan de wol hebt die je wilt, ben je al net zoveel geld en veel meer energie kwijt als dat je hem gekocht zou hebben! Dom dus! Heb ook een maf ding gekocht, waarmee je kunt draadslingeren: hol buisje met elastiek erdoor, wikkel van dat draadjes garen er een paar keer om, en schuif het dan op je elastiek....grappig om sieraden, of bontjes voor om je laarzen en wat je nog meer kan bedenken om te maken. Zodra ik wat gemaakt heb kom ik hier uitgebreider op terug. Ik heb al wat draadjesgaren geruild tegen sokkengaren via Marktplaats, dus kan aan de slag. Maar eerst een sjaal afbreien. Simpele sjaal, 25 steken, en alleen maar recht breien. Kwam hem tegen met opruimen en moet hem van mezelf afmaken. De sjaal kan zo simpel gebreid worden omdat het materiaal erg fraai is. Verschillende soorten en kleuren wol op 1 bol. En dan wil ik dus toch die kol maken, en ben weer met mijn sprei begonnen.
En dan ga ik dus ook weer stempelen. Dus zul je daar ook een en ander van zien langskomen. Ik hoef mezelf in ieder geval niet te vervelen. Morgen ga ik met Jacq krea doen, dus dan laat ik weer van me horen! Bedankt voor het lezen, groetjes, Jo
PS: Foto`s van mijn hobbyhok!

1 opmerking:

  1. Wauw meis, dat ziet er allemaal geweldig uit zeg jeetje eindelijk dan je hobby toko terug.Ja en dat de kids nu beiden zijn vertrokken ik weet het ik ken het mega stil, heeft voor en nadelen maar geniet er maar lekker van toch !! Nou ik kon dit bericht nog net typen hahah geen armen meer over na het gestamp.

    Liefs van je vriendinnetje uit Norway

    BeantwoordenVerwijderen