zondag 18 december 2011

Sla zaaien met hindernissen!

Hoi,
Vandaag het plan opgevat op sla te zaaien in het platte kasje. Eens kijken of dat op komt, en wil groeien. Het word van de week weer warmer, dus wie weet, en anders liggen de zaadjes te wachten, en schieten ze wel uit de grond zodra het mooi ( voorjaars) weer word. Althans...dat denk ik, ik heb begrepen dat je in zo`n plat kasje vroeg kan zaaien, en dan ook vroeg sla hebt. Nou, best weertje toen ik opstond. Zonnetje erbij.....eerst nog wat andere dingen doen, ontbijten enzo...laarsjes aan en naar buiten........kasje aangeharkt...grrr...regenbui....naar binnen. Weer naar buiten, zodra het droog was, zaden opgezocht...weer een bui, naar binnen om te zien dat alles wit werd van de hagel en de sneeuw! Niet veel, tis al weer weg, maar toch was het effe wit! Zeer plaatselijk overigens, bij mijn vrienden ook hier in Soest, alleen maar wat hagel. Maar goed, het werd weer droog, en heb de zaadjes in de witte aarde gestopt! Ze hebben in ieder geval effe water!
Jammer overigens dat we nog geen " echte" sneeuw hebben. Ik houd van sneeuw! Beter als al die butregen van de laatste weken, bah! Fotootje als bewijs dat het toch echt effe wit was! Groetjes!

1 opmerking:

  1. Hai, hai nou wat een pak sneeuw hahah. Goh koste zeker moeite om naar de tuin te komen hihi. Nou meis misschien komt er nog wat wie zal het zeggen. Ik heb een nieuwe site erbij www.norway.jouwweb.nl. geef het door zal ik zeggen hihi.Hij is nog niet helemaal klaar maar het wordt wel wat. Nou meis ik hou je site hier in de gaten liefs je vriendinnetje fra Norg

    BeantwoordenVerwijderen