zondag 11 december 2011

Spruitjes en pruimenlikeur.

Hallo,
De afgelopen week hebben we spruitjes gegeten....yep...uit eigen tuin. Had ik niet verwacht. De planten , en dan vooral de bladeren zijn erg aangevreten door de rupsen/slakken. Maar volgens mij lusten ze dus geen spruitjes, want die groeiden mooi door. De spruitjes waren echt ontzettend lekker, eindelijk weer spruitjes zoals ze " vroeger" smaakten. Echt, ik kan er bijna lyrisch van worden. Ik had ergens op dit blog al gemeld dat ik waarschijnlijk geen spruitjes meer zou planten omdat ze erg veel ruimte in nemen, en per plant niet zoveel geven, maar er komen in het nieuwe seizoen minstens 10 planten in de tuin! En zolang ik een tuin heb, eet ik echt geen spruitjes meer uit de winkel!
Gisteren na 3 maanden de potten met pruimen op jenever gezeefd en in mooie karafjes gedaan. En hoewel ik geen alcohol lust, toch geproefd....en verdraaid....ik geloof dat ik het lekker vind. Vanmiddag ga ik een glaasje proberen. Eens kijken of ik het dan nog lekker vind. Het is in ieder geval iets wat ik volgend jaar weer zal doen, en dan in grotere hoeveel heden. Want ik heb in mijn omgeving wel liefhebbers ervoor! ;-) Het is geen werk, en je krijgt er een leuk likeurtje voor terug!
Kort berichtje, maar je krijgt er vandaag nog een als het goed is. Groetjes!

1 opmerking:

  1. Het ziet er goed uit. Misschien moet ik toch weer eens spruitjes proeven, maar de jeugdherinneringen wekken zoveel weerzin op.

    BeantwoordenVerwijderen