vrijdag 13 januari 2012

Kerst 2012- En gezaaid:

Hoi!
Woensdag 3 januari heb ik in een kweekbakje rode puntpaprika, gele mini paprika, en twee soorten pepers gezaaid. De rode punt paprika kwam als eerste op, daarna de kleine gele paprikaatjes. En weer een dag later een van de soorten pepers. De andere soort laat nog op zich wachten! Best snel, he, dat dat op komt. Heb gisteren bloemkool gezaaid in een potje. Ben heel benieuwd of dat ook al op gaat komen. Als dat goed op komt krijgen ze straks een plaatsje in het platte kasje, misschien dat de rupsen ze dan niet weer vinden! Verder nog even wachten met zaaien, het gaat kouder worden. Het zal best wel opkomen allemaal als ik het binnen ga zaaien, maar het gaat dan ook groeien, en dan zal ik de meeste dingen tot mei binnen moeten houden, en dat is geen doen. Ik heb ook besloten dat het vijgenboompje eruit moet. Die mag bij vriendin Jacq gaan wonen. Het boompje staat tegen een zuidmuur/schutting, en die kan ik veel beter gebruiken voor het kweken van tomaten, en sponscourgettes enzo. Ik heb 2 metalen frames van kledingkasten ( van die stofkasten zeg maar) de stof is eraf, die was helemaal verteerd. Ik wil de frames gaan bekleden met plastic tafelzeil ofzo, zodat een en ander wat droger staat als we weer zo`n butzomer krijgen. Ik hoop dat ik dan wel tomaten en zo kan oogsten! Verder ben ik op Marktplaats op zoek naar compostvaten. Ik wil er 1 of 2 op de grote tuin. Ik heb nu van die bakken van gaas op de tuin, maar vind dat te groot en teveel. Ik denk dat ik minder nodig heb. En met zo`n ton/vat houd ik weer meer ruimte over om groente op te zetten. ;-) Ik zie er genoeg op Marktplaats staan, soms zelfs gratis, maar vaak in Groningen/
Friesland/ Limburg ofzo, en dat is wel een beetje ver rijden vanaf hier! Maar ik heb de tijd nog.
Verder ben ik leuk bezig met de kerstboomversiering voor de boom aan het eind van dit jaar. Ik ben er in ieder geval op tijd bij, haha! Straks als ik druk met de tuin ben zal het wel wat minder worden, dus alles wat ik vast maak is meegenomen. Wil toch zo`n 60-70 dingetjes maken. De foto is van een gedeelte wat ik al af heb. Patroontjes kun je gewoon vinden op internet. Tot de volgende keer, groetjes.

2 opmerkingen:

  1. Hai meis, goh wat leuk zeg wat je hebt gemaakt echt weer een José actie hahah. Hoeveel bomen kan je vullen eind van het jaar waarschijnlijk alle bomen in Soest. Maar gaaf zijn ze wel maakt me jaloers denk dat ik het over een poos zit te doen hahah als ik sokken af ben. Loop achter je aan hihi. liefs corry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke ornamenten, ik ben behalve tuinieren en boerin spelen ook gek op stof..niet de stof die op de kasten ligt..die laat ik mooi liggen, maar stof om mee te naaien.
    Ben een quiltster, maar maak graag kleine projectjes op de hand s'avonds voor de tv.
    Als je deze patroontjes op internet vind..mag je van mij de linken er wel bijzetten..want zulk moois heb ik nog nooit gevonden.

    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen