zaterdag 11 februari 2012

Van alles wat!

Hoi!
Zo, dat is wel even geleden dat ik een berichtje geplaatst heb. het kwam er gewoon steeds niet van, en buiten dat is er over de tuin nog niet zoveel te melden, die ligt nog onder een laag sneeuw! Hoop dat het van de week allemaal wegsmelt en dat de temperatuur flink omhoog gaat! Van mij mag het nu voorjaar worden.
In mijn vorig berichtje schreef ik dat ik pepers en paprika`s gezaaid had. Ze stonden lekker op de verwarming, kwamen goed op, en toen dacht ik ze naar zolder te verhuizen, waar het ook lekker warm is, maar met de vorst toch veel minder als op de verwarming. Nou, dat vonden ze niet leuk. Dat was einde paprika en pepers. Gelukkig had ik nog een paar zaadjes ervan liggen, en afgelopen week heb ik ze opnieuw gezaaid. Ik heb alles nu op mijn hobbyhok staan, wel bij de verwarming, maar niet meer erop. Dus het zal wel langer duren voordat ze gaan kiemen. De bloemkool die ik gezaaid had was ook goed op gekomen, maar ook die overleefde de verhuizing naar boven niet. Inmiddels samen met wat witte kool opnieuw gezaaid, en die staat ook op het hobbyhok. Ook heb ik tomaten gezaaid, kleintjes, en die komt ook goed op. Sommige krijgen al echte blaadjes, dus over een paar dagen verpotten in een grotere bak. Het gaat straks goed vol worden op mijn hobbykamer. Ik ben ook lekker aan het stempelen geweest op mijn hokkie. Kan er nu ook steeds beter mijn draai in vinden. Verder veel bezig geweest met vilt, poppetjes, hoesje voor mijn e-reader, enz. Nog veel meer ideeen in mijn hoofd, maar ondertussen weer bezig met een sok. Ook ben ik aan het zeepgieten geweest. Leuke vormpjes, en heb er daarna zo`n zeepketting van gemaakt. Leuk om te doen dat zeepgieten, maar wel makkelijk, ik geloof dat ik " echt" zeep maken leuker vind, zowiezo vind ik dat mooier, je krijgt dan echt een STUK zeep. Je weet dan ook precies wat je erin stopt, welke olie en vetten, eventueel kruiden enz. je moet alleen wat meer geduld hebben, want je kunt die zeep pas na 6 weken gebruiken. Nou, je leest het al, vervelen doe ik me nog steeds niet. Sterker nog, zelfs als luie huisvrouw kom ik soms tijd te kort! ;-) Komende week ga ik weer lekker stempelen, heb akelig leuke stempels besteld bij: http://www.stempelatelier.nl/ de laatste twee nieuwe sheets. Met zonnebloemen en bijtjes.
Ik ga eens wat foto`s uploaden, zodat je bij dit stukje ook wat plaatjes krijgt. Groetjes en tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen