dinsdag 20 maart 2012

Pasen en courgette zoetzuur.

Pasen....
Het duurt natuurlijk nog effe, maar toch vast even krea geweest. Paastakken heb ik al heel lang niet meer gehad, vroeger toen de kinderen klein waren wel. Nu toch een bosje van die takken gekocht, 3 euro, voor een paar van die lullige takken! Maar goed, heb water in de vaas gedaan, en dan schijn je ze zo in de tuin te kunnen zetten, wat ik dus ook ga proberen. Hoeft niet zo groot te worden, maar genoeg om er af en toe een paar takken af te halen. ( met Pasen dus ;-) De eieren heb ik van vilt gemaakt in een beetje softe kleurtjes. Steeds 2 eitjes geknipt van 1 kleur, beide kanten versierd met borduurgaren, en tegen elkaar aan genaaid. Touwtje erdoor en ophangen. Zo klaar! Zit al te denken om na Pasen ze nog even te laten staan en er dan iets anders in te maken, vlinders of harten ofzo.
Zondag heb ik weer courgette zoetzuur genmaakt. Niet van eigen teelt, daar moeten we nog even op wachten helaas. Maar toch gemaakt omdat het zo lekker is. Ik geef even het recept, het is niet een recept van mezelf, maar van Thessa, die ik werken van het Moestuinforum. Ik mocht hem hier neer zetten:
1 grote courgette
2 grote uien
1 rode paprika
1/2 eetlepel bladselderij
1 theelepel mosterdzaad
250 gram suiker
1/2 liter blanke ( witte) azijn
60 gram zout.
Groenten in kleine blokjes snijden en mengen met het zout. 2 Uur laten staan en dan met koud water afspoelen. In een pan koken met de overige ingredienten voor 5 minuten. Daarna zo snel en zo schoon mogelijk in poptten doen en deze 5 minuten op de kop zetten. En klaar!
Echt eens proberen hoor, is erg lekker bij de nassi/bami, of slaatje, enz. Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen