vrijdag 16 maart 2012

Tuinen enzo.

Zo, weer een berichtje.
Vanmiddag had Jos een snippermiddag. Dus ik ben lekker naar de tuin gegaan. Jos is hier bezig geweest met het nieuwe kippenhokje. De afgelopen dagen al gebeitst en in elkaar gezet, hij is nu bezig met een extra stukje ren eraan te maken. Leuk hoor, we kunnen niet wachten tot hij af is en we kipjes kunnen gaan halen! Ik lever er een stukje moestuin voor in, maar het lijkt me zeer gezellig! En lekkere eitjes natuurlijk!! ;-) Maar goed, ik ben dus naar de tuin gegaaan. Nog niet helemaal bijgekomen van mijn verkoudheid/griepje, mezelf maar goed aangekleed. ( inclusief lange onderbroek! ) Heb het dit keer dus ook niet koud gehad. Op de tuin de laatste twee vakken omgespit. En het tunneltje welke ik bij de Lidl had gekocht neer gezet. Heb er spinazie en raapstelen onder gezaaid, en wat little gem kiempjes. Hoop dat het wat word! De ramenas die ik laatst gezaaid had kwam tot mijn verbazing al boven de grond. Bijna alle fruitstruikjes staan ook al in knop. Op 1 frambozenstruikje na, die heeft het loodje gelegd denk ik. En van de kiwibes ben ik ook niet zo zeker, zie nog niet echt knopjes aan die enkele kale spriet. UItjes en knoflook lijken goed te gaan. Heb 1 uitje uit de grond getrokken om even te spieken, ziet er niet meer zo uit als toen ik hem in de grond stopte, maar meer als een lente uitje nu. Of dat goed is? Wie het weet mag het zeggen! Verder kleine strookjes grond van onkruid ontdaan, weer een strookje om wat neer te zetten. Ben veel aan het voorzaaien, waar ik het toch allemaal moet gaan laten? En ik zie steeds meer leuke dingen! Het is een regelrechte verslaving hoor! Maar wel een leuke! Heb er nog steeds erg veel lol in. Tot de volgende keer!

1 opmerking:

  1. Je ziet de lente langzaam komen. Heerlijk, mijn favoriete jaargetijde. Geniet er maar lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen