zondag 22 april 2012

Grote tuin.






En de update voor de grote tuin! Vanochtend nog even langsgeweest voor wat foto`s. Hard gewerkt laatst in de tuin, ik wilde de compost hoop weg hebben en er compostvaten voor in de plaats zetten. Zo...wat veel compost moet je dan wegscheppen. Arme Jos is een flinke tijd er mee bezig geweest. ;-)Een deel van de compost hebben we gelijk over de tuin gegooid, de rest zit in de tonnen om verder te verteren. In de hoek waar de tonnen nu staan ligt nu ook de mest die aan de andere kant lag. dat stukje is dus nu vrij en levert een mooi stukje grond op om straks de pompoenen  op te gaan zetten. Wat staat er nu allemaal op de grote tuin? ( onder en boven de grond) : veel aardappels: Frieslanders, prei, zomer rammenas, wortels, parijse wortels, wat sla, rabarber, raapstelen, spitskool, spruitjes, uien, knoflook, winterwortelen, maggiplant, mosterplanten, frambozen, rode besjes, klapbes, gele framboos, gojibes, stoofperen boompje, opruimenboom, aardbeien, lathyrus enz. Daar gaat nog een heleboel bij komen de komende maanden. Ik heb er zin in! het begint nu tenminste allemaal een beetje te komen. En de tijd komt dat je ook wat kan gaan oogsten. Volgende week kunnen we denk ik wel raapstelen eten. Hahaha....die heb ik voor het laatst gegeten toen ik nog thuis woonde......en dat is al zooooooooo lang geleden...als je bedenkt dat ik deze week 50 ga worden.....dan weet je ongeveer hoe lang dat geleden is! ;-)) tot morgen...dan plaats ik nog een berichtje!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen