zondag 22 april 2012

Kleine tuin.



Hoi, zo weer even een update van beidie tuintjes. Ondanks het rare weer begint er een en ander op te komen, en hebben we van de week zelfs de eerste sla gegeten. Lekker!  Nadat ik een stukje tuin heb ingeleverd voor het kippenhok, heb ik denk ik nog zo`n kleine 9 vierkante meter grond over. Daarop staat het kasje, de platte bak, en het witte frame wat je ziet, daar wil ik een soort van kasje van gaan maken. Daar wil ik dan de luffa`s ( spons courgette) in gaan proberen groot te brengen. Wat staat er nu achter in de tuin? Veel sla soorten, sjalotten, wortels, meiraapjes, daikon, radijs, snijbiet, peulen, little gem en veel kruiden. In het platte kasje staan een paar mini bloemkooltjes en mini witte kool. In het grote kasje staan zaailingen van courgettes, meloen, komkommer, bloemtjes, witte kool, ananaskers, koolrabi enz. In potten staan verschillende soorten sla, o.a mosterdsla en breedbladige tuinkers, aardbeien en nog meer kruiden.  Ook heb ik nog wortels in een pot gezaaid, eens kijken wat beter gaat. Vorig seizoen had ik 0 wortels! ;-) Verder staat er nog een pruimenboompje, een druifje, en een kers in pot. En in de voortuin woont mijn appelboompje. De fvruitboompjes staan allemaal mooi in bloei. Er staat best veel nog in dat kleine tuintje he? Heb nog een klein beetje ruimte over in de tuin, die bewaar ik voor een paar vaste groente soorten die ik binnenkort krijg. Lijkt me handig...vaste groente soorten! En het lijkt me het handigst om die bij huis te hebben. De grote tuin gaat ook goed, volgt in apart bericht!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen