woensdag 20 juni 2012

AARDBEIEN!!!

Hoi!


Aardbeien......wat heb ik er veel! De aardbeiplanten stonden al op de tuin, toen ik hem overnam, en ik ben er erg blij mee! ( dank, Marjon!) Heb al een keer een half pond geplukt, en een keer 6 ons. Leuk, maar eigenlijk wilde ik veel meer, want ik wilde jam maken. Heb je toch ruim een kilo nodig in een keer. Kom ik zaterdag op de tuin.....joepie...wat veel aardbeien! Kon 1300 gram plukken en heb dus ook gelijk jam gemaakt. Lekker hoor. Vandaag even met dochter Renee naar de tuin geweest, die mocht plukken, allebei een bakje vol, ik denk weer zo`n 800 gram samen. Zaterdag ga ik weer naar de tuin, ik denk dat ik dan weer genoeg kan plukken voor nog een portie jam. Dat net over de aardbeien doet zijn werk goed. Het stro onder de aardbeien ook, maar ik denk dat ik volgend seizoen toch van dat worteldoek onder ga leggen, zodat ik de aardfbeien nog " schoner" kan plukken. Nu liggen sommige aardbeitejs wat diep in het stro en zijn dan niet zo mooi meer. Groetjes!

1 opmerking:

  1. hai jeetje wat ziet dat er geweldig uit zo die potjes met die jam hihi, toch leuk hoor meis ik volgend jaar x

    BeantwoordenVerwijderen