zaterdag 27 oktober 2012

Lekker!

Hallo!
Gisteren weer een poosje op de tuin geweest. Er lag nog een bult tuinafval op de tuin, die heb ik in zakken gedaan, en Jos was zo lief om die vandaag naar de stort te brengen. Soms heb je gewoon teveel afval voor de tonnen die ik heb. Vooral nu, met alle planten die je op ruimt omdat ze op zijn.
Gisteren ook een boel lekkere dingen geoogst. Ruim een kilo spruiten, en echt de laatste snijboontjes, de laatste winterwortelen en de witlof wortels.
De witlof wortels liggen te drogen nu, ze gaan morgen in een bak met zand, en dan met deksel erop word die bak donker weggezet. En dan maar hopen dat er bovenop die wortels struikjes witlof gaan groeien!
Ook heb ik weer twee pastinaken geoogst, en vandaag weer twee. Twee pastinaken , daar heb ik zojuist chips van gebakken om mee te geven aan zoonlief. Doet een beetje aan bananenchips denken.....beetje zacht van binnen, en gek genoeg vond ik de smaak ook een beetje als die van bananenchips! Ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind, ik denk dat ik liever een soepie van de pastinaken heb. Morgen ga ik wintergroente zoals pastinaak en winterwortel met aardappels, en prei grillen/roosteren in de oven. Ben benieuwd of dat ook lekker is.
De spruiten, wat winterwortel en de snijbonen zitten in de vriezer. Een pastinaak, en wat snijbonen zijn met dochterlief mee gegaan.
Als alles goed gaat heb ik volgend seizoen met een extra tuin erbij, dus dubbel zoveel oogst. Maar de bedoeling is dat de kinderen dan ook genoeg verse groenten kunnen krijgen. Nu heb ik voornamelijk veel verschillende dingen in de tuin gehad, alles vind ik leuk om te proberen, genoeg voor Jos en mezelf om een of twee keer van te eten.  Volgend seizoen iets minder gekke dingen, en iets meer lekkers wat de kids ook lekker vinden!
Groetjes!

1 opmerking:

  1. Je kunt pastinaken inderdaad roosteren, je kunt er ook een puree van maken. Eigenlijk net als wortels. Ik vind ze wel lekker. Heb ze veel in Engeland gegeten.

    BeantwoordenVerwijderen