zondag 4 november 2012

Mooi weer!

Zo, wat een zalig weer vanochtend! Werd vroeg wakker, zonnetje scheen, dus in mijn tuinplunje gestapt en ik was om 9.15 op de tuin!



Eerst effe de vloer van het huisje gedweild en een bloemetje op tafel gezet, en toen mijn tuin in. Had het echt even nodig om flink te rausen in de tuin, kop in  de wind en dat ouwe lijf aan het werk!  Heb de eerste drie vakken van zooi ontdaan en omgespit. Veel rommel verwijderd, uitgebloeide planten opgeruimd en onkruid verwijderd. En lekker veel geoogst. Boerenkool, spruiten, rammennas, pastinaken en wat prei. De pastinaken en de rammennas ga ik in een bak met zand bewaren, kijken of dat goed gaat. Boerenkool gaat zo de vriezer in. Spruitjes ook, maar die moet ik nog schoonmaken. Leuk hoor, spruitjes, volgend jaar staan deze weer op de lijst om te zaaien, maar zal ze dan iets verder uit elkaar zetten. Wist ik veel dat die planten zo groot worden. Lekker gewerkt dus, in gezelschap van een roodborstje wat liedjes voor me heeft gezongen! Hoop komende week de andere helft van de tuin winterklaar te maken. Groetjes!

1 opmerking:

  1. Hai doosje, ziet er weer mooi uit je tuin en ja de plek om je koppie ff leeg te maken zo goed en zo kwaad als dat gaat. Enne zie ik daar boerenkool??? mmm heb ik dat haha. Dikke x meis ben trots op je is echt een gaaf tuintje x

    BeantwoordenVerwijderen