zondag 10 februari 2013

ZADEN!

Hallo!
Wat een bak sneeuw is er weer gevallen dit weekend. Ben dol op sneeuw, maar ben er nu eigenlijk wel klaar mee. Het voelt zo idioot om binnen al groenten voor te zaaien, terwijl buiten heel de wereld wit is!
Vandaag verschillende soorten paprika voor gezaaid, rode punt paprika`s, mini rode paprika`s, gele blok paprika`s, witte paprika`s, en sweet bananas...een lichtgele parika die rood afrijpt.
En ik heb tuinbonen voor gezaaid. Die heb ik nog nooit geteeld, dus ben heel benieuwd. ik vind het allemaal weer even leuk, en heel langzaam verdwijnen mijn andere hobby`s alweer naar de achtergrond. Die komen in het najaar wel weer aan bod en zo af en toe tussendoor.
Ik dacht eigenlijk wel zat zaadjes te hebben nu ( kan volgens mij heel het moestuincomplex voorzien) maar kon het toch niet laten om nog een en ander aan te schaffen. de Lidl komt komende week met zaden , nu had ik al eens zaden via via van iemand die ze voor me bij de Duitse Lidl kocht, echt heel goedkoop. Maar nu zag ik dat ze ook hier erg weinig gaan kosten. Nu is de actie vanaf morgen, maar ben gisteravond even wezen kijken of zaden er soms al stonden. En yes! Ik heb dus 18 ! zakjes zaad gekocht, en moest 4.06 ofzo afrekenen. De meeste zaden zijn 19 ct, enkelen 49 ct, en de doosjes met bonen enzo zijn 1.49
Ik heb wat dingen gekocht die ik nog niet had ( ronde courgette, pattison, rose rammennas enz) en wat dingen dubbel gekocht om eventueel te ruilen. ik zou nu toch eigenlijk wel moeten/kunnen  stoppen met zaden kopen.......ga ik proberen, maar ik beloof niks!
ik heb in ivm het voorzaaien van groenten even in mijn boekje van vorig jaar gekeken. ik dacht eigenlijk dat het nu nog wel te vroeg was om voor te zaaien, en dat is het voor de meeste dingen ook, maar zag dat ik in maart toch wel veel had voorgezaaid al. Dus ik ga de potjes en bakjes maar eens bij elkaar zoeken. de vensterbank op zolder is vandaag leeg gehaald, en op de tafel in mijn hobbyhok kan ik ook nog wat kwijt...en op de verwarming staan dus al de paprika`s en tuinbonen..  word weer een hele bende, maar ik heb er zin in! Tot de volgende keer.

3 opmerkingen:

  1. Hier zijn ook zaden en nog meer voor-groen aangekomen. Ben reuze benieuwd hoe het gaat worden straks.
    Ziet er allemaal bij jou alvast veelbelovend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm tuinbonen uit eigen tuin....jammie.... Ik lust geen andere meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaa ik heb ook de ronde courgette gekocht, ben benieuwd, heb ook al veel voorgezaaid...jammer dat het nog steeds zo koud is.
    Ik ga je op mijn blog vermelden, je hebt een leuke site!

    groetjes Annemiek
    http://fruittuin.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen