donderdag 14 maart 2013

Nog steeds winter!

Hallo,

Zo, dat is meer dan een maand geleden. Dat was niet echt de bedoeling, dacht eigenlijk dat vanaf het vorige bericht alles zou gaan lopen, mooi weer, veel voorzaaien, in de volle grond zaaien enz. Maar dat is dus echt niet gebeurt, die winter houd geloof ik nooit meer op, en dat betekend dat je wel dapper kan gaan voorzaaien, maar het zal toch ook een keer de volle grond in moeten. Als het beter weer was geweest was er al veel meer gedaan, maar nu staat het een beetje stil. En dat is helemaal niks voor mij en half nederland.....word er heel ongeduldig van. maar goed, boven staan de nog piepkleine tomaten, paprika en andere plantjes. Afrikaantjes moeten al weer in grotere potten, maar de rest groeit nog niet zo hard. op het hobbyhok staan dingen als dille, venkel, en de peulen, die ik vanochtend van de verwarming naar boven heb verhuisd. In het kasje buiten staan de koolsoorten, bloemkool, koolrabi , witte kool, enz. mini witte kool en mini bloemkool staan in het kleine platte kasje. Ook staat er een bak waarin ik slasoorten heb gezaaid in het kasje, maar die laten zich niet zien, die vinden het te koud denk ik. Er zijn ook al dingen die ik gezaaid heb, die gewoon niet opkomen.....zoals de meloenpeer. had een zakje zaad gekocht, en daar zaten welgeteld 5 zaden in, dat is niet veel! En als er dan niet een op komt.....dan heb je niks! Ook de tuinbonen deden niks, behalve dan dat het zand ging schimmelen! Die ga ik dus niet meer voorzaaien, die gaan straks zo de tuin in.
De grote tuin.......het nieuwe stuk daar moet nog steeds veel gedaan worden. Gelukkig heb ik iemand gevonden die de tuin tegen betaling voor me gaat omspitten! Ik zou het zelf kunnen, maar het is zoveel werk, en dan vooral zwaar omdat er veel wortel onkruid zit, dat ik daar een heel seizoen over zou doen waarschijnlijk. en dat zou betekenen dat ik de tuin dit seizoen nog niet gebruiken kan. De goede man zou vorige week zaterdag komen, maar toen regende het zo`n beetje heel de dag. nu hebben we voor dit weekend afgesproken, maar dat gaat hem ook niet worden denk ik. ik denk dat de grond dan nog te bevroren is. Maar....er komt dus een tuinman dat stuk omspitten zodra het weer goed is en daar ben ik heel blij mee. we kunnen dan gelijk de bakken gaan maken. We hebben graszaad gekocht om tussen de bakken in te strooien. de paden zullen dus ook grasmaaier breed moeten worden! Volgens mij gaat dat er wel mooi uitzien, van die bakken die dan in het groene gras staan!
Maar nu eerst maar eens hopen op mooi weer! Groetjes.

1 opmerking:

  1. Nou een heel verhaal hahah, en nu zit je nog te wachten op de tuinman ???? Het gaat vast mooi worden je tuintje, ik zit te wachten op potgrond kan ik ook beginnen nou hou het in de gaten hier haha al moet ik zeggen was ook al een tijd niet wezen kijken op je site. Maar hahah was ook bij jou xxxx

    BeantwoordenVerwijderen