maandag 26 augustus 2013

Van alles wat!

Zo, daar ben ik weer. wat een heerlijke nazomer hebben we. Heerlijk weer ook om naar de tuin te gaan. Vanochtend was ik er al om 9 uur. Heb me eerst weer verbaasd over de pompoenen. Wat groeien die dingen toch hard. Wij moeten veul pompoen eten komende winter. Dacht ik dat de courgettes wel klaar waren, heb ik er weer 5 kunnen oogsten vandaag. Ook het rare ding, kruising pompoen/yugo/courgette nu maar geoogst, want hij werd wel erg groot. 4 kilo woog hij. En groter als mijn knielkussentje zoals je ziet! Ben begonnen met wat dingen echt op te ruimen en makkelijker voor mezelf te maken in de toekomst. Had 1 hoek waar ik slecht bij kan, veel onkruid...waar niet...maar dat is echt een lastig stuk. Zoveel mogelijk onkruid verwijderd, onkruiddoek erop, en wat tegels. ziet er netjes uit, en ik kan nu gewoon bij het vak. Het stuk aan de andere kant/tuin wil ik ook nog zo gaan doen, in ieder geval een strook onkruid doek. Verder de stoep weer zichtbaar gemaakt. En begonnen met een stuk gras te kortwieken. Was om een uur of 1 weer thuis. Had ook pruimen meegenomen van de tuin. Wel veel gaatjes in de pruimen van de beestjes die er al van gesnoept hadden. maar na schoonmaken had ik 600 gram pruimen, heb er een erg lekker jammetje van gemaakt met rode port en speculaaskruiden. Nee, niet zelf verzonnen, zou niet eens in me opkomen om drank en speculaaskruiden er in te mikken, maar vond het recept op internet en had het spul in huis, dus dacht, doe es gek! Is erg goed uitgepakt. Manlief vind hem helemaal lekker! 
Afgelopen week ook nog jam gemaakt van de bramen uit de tuin, had ruim een kilo bij elkaar, dus lekker 5 potjes jam. Ook heb ik voor de lol piccalilly gemaakt. Op zich wel grappig, ik heb geen idee of ik het lust, vroeger aten we dat thuis met kapucijners , die ik ook nooit lustte! Maar heb nu kapucijners, dus wilde ook piccalilly....leuk om te maken. Moet nu 4 weken staan om de smaken goed door te laten trekken. Dan kan ik proeven. Ook nog augurkjes ingemaakt, de laatste. Ik heb de planten er inmiddels uit, het was nu wel klaar. morgen weer naar de tuin, maar nu om het pad naast de tuin een beetje vrij te krijgen van groot onkruid, hier en daar kunnen mensen er amper door. Maar een ochtend tijd aan besteden. 
Verder ben ik erg druk met sokken breien. Ik ga als een razende. Sinds het hartinfarct van Jos word er binnen niet meer gerookt, dus moeten mijn handjes vooral s`avonds wat anders te doen hebben! En dat is breien. Had nog twee paar sokken liggen waarvan de tweede nog gebreid moest worden, dat heb ik eerst maar gedaan, en daarna de vrolijke sokken met het geel erin gebreid. De volgende sokken staan alweer op de pen! zodra het wat kouder gaat worden ga ik ook weer stempelen....beginnen aan de kerst kaarten. Heb een onwijs leuk setje kerst stempels met bijpassende dies gekocht van kerstballen. En een ander setje kerst stempels is onderweg. Dus genoeg te doen. Tot de volgende keer!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten