zaterdag 19 oktober 2013

Appels, peren, walnoten en andere leuke dingen!

Hoi!
Wat een bofkont is deze dame! Deze week een hoop lekkers gekregen van Gea en Rien...( schoonzus en zwager) Een enorme berg walnoten.......die liggen nu lekker te drogen voor de verwarming. Het was zo`n 10 kilo, Gee! En vandaag hadden ze een enorme tas met appels en ( stoof) peren mee genomen. Veel stoofperen, wat handperen en verschillende soorten appels. Het plan was om van de appels moes te maken, maar volgens Rien zijn het heel goede bewaarappels, dus een gedeelte gaat de kelderkast in om zo te bewaren. Het andere deel maak ik komende week moes van. De stoofperen gaan binnenkort  in potten. De handperen daar zaten er wat bij met plekjes, daar heb ik gelijk met een beetje appel, rum en kaneel 4 potjes jam van gemaakt! Lekker hoor!
Donderdag stond de pakjesmeneer voor de deur met een leuk pakketje. Ik doe zo links en rechts nog wel eens mee met een prijsvraag, of puzzel. En nu had ik dus een erg leuk krea boek gewonnen, met een setje garen en patroon om een slinger van cupcakes te haken. Ben nog geen ster in haken, maar dit gaat me wel lukken. Ga ik van de winter wel doen, kan mooi boven mijn kastje in de bijkeuken hangen. En er zaten twee toegangskaarten voor de kreadoe in. Daar heb ik inmiddels iemand blij mee gemaakt. Altijd zo leuk, die onverwachte post! 
Ook heb ik de kussens voor dochterlief afgemaakt, ook daarvan een plaatje, voordat ze weg zijn! 
Fijne zondag! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten