dinsdag 15 oktober 2013

Breien enzo....

Hoi!
Even wat anders als de tuin! Nu ik minder tijd op de tuin doorbreng, heb ik weer tijd genoeg om te breien, en ik heb zowaar de eerste twee kaartjes gestempeld. Nog niet helemaal naar mijn zin, maar dat komt nog wel, moet er altijd weer effe in komen. Binnenkort maar eens met de kerstkaarten beginnen. Dat lijkt nog ver weg, maar was vandaag bij de Action, en daar lag al genoeg kerst spul! 
De laarzen omslagen, of hoe je die dingen ook noemt zijn af. Was leuk om te doen, en ben er erg blij mee. Pas bij Zeeman van dat garen gekocht waar je een ruches sjaal mee kan breien. Ik heb van die sjaals, een gebreid door een vriendin, en een door mijn zusje. Zelf nog niet gedaan, lukte niet gelijk, dus Miepje Ongeduld heeft het uitbesteed aan zus Diana. Nu ik het zag liggen dacht ik, dat moet ik toch kunnen. Nou......uiteindelijk heb ik een sjaal, maar dat heeft echt wel moeite gekost, en een keer of 4 opnieuw beginnen. En dan ook nog hindernissen, midden in de bol, was het garen aan elkaar geknoopt, dat kon ik nog wel weg werken in de sjaal, maar het laatste stuk op de bol was echt kapot, leek wel of de motten eraan gevreten hadden. Dus dat stuk kon ik echt niet gebruiken en heb ik eraf geknipt. Mijn sjaal is dus wat korter dan de gemiddelde sjaal. Overal hoor je dat mensen het makkelijk vinden om te breien, dat ze zo'n sjaal in een avond af hebben. Nou, heb er ruim 2 avonden over gedaan. In de eerste instantie heb ik ook zoiets van, voor mij geen ruches sjaal meer, maar misschien als ik van dat garen met wat fijnere mazen tegen kom dat ik het toch nog een keer probeer. 
Nu net begonnen met ecru kleurige 6 draads sokkenwol. Dat gaan sokken worden met een kabel. Die show ik later.....als ze af zijn dus! Groetjes!


4 opmerkingen:

  1. Erg leuk geworden meis zeker die lichte kleur helemaal mooi. En je sjaal is ook erg leuk , kan je er niet genoeg van hebben. De donkere dagen komen er weer aan dus lekker breien, haken, kaarten maken genoeg te doen. Nou ik ben reuze benieuwd naar die kabel sokken moet ik ook eens gaan proberen. dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jo, hoe is met je walnoten? en je zou mij nog het patroon mailen,van je leuke laarzenomslag, zelf ben ik ook aan 't haken met bruin wol van de zeeman, gaat nu niet zo snel, want de pup heeft even alle aandacht en de wol nodig gr,gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jo, heb jij nog dat leuke brei boekje van breien met breiringen, ik zag op internet dat het uitverkocht is?
    Heb wel al een breiring goed he!gr gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kaartjes, José! En die laarsomslagen vind ik geweldig! Waar heb je dat patroon gevonden?
    Groetjes, Annelies (van de stempels ;-))

    BeantwoordenVerwijderen