zondag 17 november 2013

De tuin!

Zo, vandaag weer een poosje op de tuin geweest. Het was best fris, een graad of 6, maar wilde toch wat doen. Maillotje onder mijn spijkerbroek aan, heb het niet koud gehad, de jas kon zelfs uit! Het lijkt erop dat het gaat vriezen komende week, dus ik wilde de Dahlia's eruit gegraven hebben. Daar ben ik dan ook gelijk maar mee begonnen . Had labeltjes geschreven zodat ik de goede kleur aan de dahlias kon hangen...is voor een groot deel gelukt, maar op een gegeven moment was ik de draad kwijt, dus toch weer verrassingen komend seizoen. Een paar knollen bij twee mensen op de tuin neer gelegd, die worden geruild tegen andere kleuren dahlia's. Ben helemaal een fan geworden van Dahlia's. Ze doen het lang, hoe meer je plukt, hoe meer bloemen er weer aan komen, staan leuk en best nog lang in de vaas. Afijn...de dahlia's liggen nu te drogen in de schuur, komende week het zand er zoveel mogelijk af borstelen, en dan kunnen ze de kelderkast in. Op twee vakken in de tuin met naar onkruid, voornamelijk plakken gras, heb ik zeil op gegooid in de hoop volgend seizoen wat makkelijker te beginnen. De vrijgekomen strook grond voor het nieuwe hek een beetje afgegraven. Zand lag hoog, tegen het hek aan, en dat is niet goed voor het hek. Alles in de bak gestort die ervoor staat, daar zit nu lekker veel aarde in. Heb ook al bedacht wat ik met die strook ga doen komend seizoen....op de hele strook komen bonenestaken met verschillende soorten bonen. Er komen meer droogbonen, ik heb zaden gekocht van spercieboon cobra, en een leuk paars boontje. En dan minstens twee soorten droogbonen....en misschien tussen de staken in nog struikboontjes. Ik zie het al helemaal voor me, een meter of 7 met allemaal mooie boontjes! ;-) Nog wat fotootjes gemaakt, de boerenkool.....is mini boerenkool, wel erg mini....daar komen we de winter niet mee door, dus weer wat geleerd voor volgend seizoen. De paarse planten zijn Petit Posey's....die moet nog even doorgroeien, en dan komen er als het goed is een soort kleine losse kooltjes aan, ben benieuwd. De spruiten...na de foto zijn ze geplukt, we eten ze morgen. dit was het voor vandaag, we gaan een hapje eten! 






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen