donderdag 2 januari 2014

De tuin. 2014!

Hallo!
Allereerst wil ik iedereen die mijn blog leest een mooi en gezond nieuwjaar toewensen. Ik ben blij dat het jaar voorbij is, nu is die 13 eruit! Het laatste half jaar was best pittig voor ons, met meerdere vervelende en verdrietige dingen, en daar ben ik nu wel een beetje klaar mee! Dus...Nieuwjaar...nieuwe kansen!
Vanmiddag een poos op de tuin geweest met Jos. Jeemig wat een geweldig weertje...10 graden en een zonnetje. eigenlijk vind ik sneeuw en ijs heel leuk, maar ik had nu zoiets van, laat maar zitten, laat de temperatuur maar lekker oplopen. Ik heb wel weer zin om voluit bezig te gaan in de tuin. 
Vandaag vooral veel troep opgeruimd. De fruitkooi is nu weg, een zijkant hebben we laten staan, daar kan iets klimmends tegenaan. Moet nog wel veel onkruid en gras weggehaald worden, maar dan heb ik er alweer een aardig stukje tuin erbij. Als het dit weekend droog is ga ik dat gelijk doen. Jos heeft een auto vol tuinafval naar de stort gebracht, komend weekend nog eentje. Het laatste vak van de laatste mest voorzien. Bij de buurvrouw die ermee ophoud mocht ik 5 frambozenplanten uitspitten. Ook gedaan vandaag en gelijk in mijn eigen tuin gezet. Eindelijk zie ik ook wat meer knoflookjes boven de grond komen, had de hoop al opgegeven, maar zie er nu minstens twaalf. Leuk! De kist hebben we ook gelijk verplaatst, die staat nu op het stoepje in het midden van de twee tuintjes, heel handig dus. Tot mijn verbazing staan de dwergkweepeertjes in bloei. Dat zou eigenlijk pas rond april moeten gebeuren, ik denk dat het door de hoge temperatuur komt. Hoop dat dat geen gevolgen heeft en dat ze straks weer gaan bloeien. wel mooi, nu ze bloeien. Verder niet veel te melden, maar dat zal vanaf nu steeds weer meer worden. Groetjes!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen