dinsdag 14 januari 2014

Van alles wat!

Hoi!

Een beetje van alles wat. Vorige week kreeg ik het tijdschrift landleven in de bus, en daar stond een erg leuk projectje in om te maken. Schaatsen gemaakt van gaas en mos en dan vastgebonden op ouderwetse houten schaatsen. Gaaf! Maar ja...houten schaatsen..ik heb ze niet liggen. Marktplaats bood uitkomst. iemand in de regio had een paar te koop voor maar liefst 1 euro! Opgehaald en zaterdag aan het knutselen gegaan. Vaak geprikt aan het gaas, maar erg leuk om te doen! Ze hangen achter het huis. Wilde ze eigenlijk aan de voordeur hangen maar bedacht me toen dat ik ze dan zelf amper zie, en dat de ijzertjes van de schaatsen mijn glas van de deur wel eens konden beschadigen. Dus nu mooi in het zicht achter. 

Gisteren weer zulk mooi weer dat ik me bedacht dat ik vandaag maar eens het tuintje achter klaar wilde gaan maken om weer te kunnen gaan zaaien en oogsten! Veel te vroeg natuurlijk....maar dan is het maar klaar! Ook vast wat dingen gezaaid binnen. Kon het niet laten. Heb peulen voor gezaaid, groene en gele. Blijft het dit weer dan heb ik straks een voorsprong. word het toch nog winter, dan heb ik genoeg zaad op opnieuw te zaaien en zaaien we opnieuw. Ook wat zomerprei en ananaskers gezaaid . Ben heel benieuwd wanneer en of het opkomt. 
Goed voornemen van dit tuinseizoen is om eens op te schrijven wanneer ik voorzaai, wanneer het opkomt en wanneer het geoogst word. Heb in de kringloop een leuk tuindagboek gescoord. Twee stuks zelfs, beide onbeschreven.Een gaat naar een lief tuinvriendinnetje en de ander ligt naast me op tafel, dus zou ik bij moeten kunnen houden! 

De sokken van de foto heb ik al even af. Zijn lekkere dikke van 6 draads wol. Ik blijf kabelsokken toch wel een van de mooiste vinden.
Groetjes!




1 opmerking:

  1. Hoi Jo, ik ga ook dit jaar eens bijhouden wat ik zaai en oogst, heb namelijk meestal geen idee meer achteraf :) Leuk geworden die schaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen