dinsdag 4 februari 2014

Zaaien? Zo moet het niet!

Hallo,
Het weer.....het weer is er de schuld van dat ik veel te vroeg gezaaid heb. En de plek waar ik ze neergezet had was ook niet helemaal goed. Ik hoorde van verschillende mensen dat ze al van alles aan het zaaien waren. Ik dacht, ik doe het mooi niet....of mooi wel? Je had waarschijnlijk al gelezen dat ik peulen voor gezaaid had, zo half januari....zaad genoeg, dus kon de gok wel nemen. Boven op de overloop neer gezet. Wat temperatuur betreft goed, maar te ver van het raam, en dus van het licht af. Ze kiemden snel, en groeiden enorm hard. Had al snel door dat het niks zou worden en heb ze even laten gaan tot dat het hangplanten werden, hihi. Had het er op het forum over gehad en de meeste mensen zeiden ook, komt niet meer goed. Maar er was er een die zei, waarom pak je de bovenste topjes niet...stekken dus en zet die in een bak? Nou, kon ze zo weggooien of zoiets proberen, al was het maar voor de lol. Gisteren dus de bovenste topjes buiten in een pot neergezet. Eens kijken wat dat word. 

Gisteren ook de paprika`s gezaaid. een heleboel verschillende soorten. Leuk geruild met mensen dus nu gele, witte, groene, rode, oranje, en paarse paprika gezaaid. ook wat pepertjes. niet veel, ik hoop precies genoeg om een keer sambal van te maken. Van de oranje snack paprika een hele bak vol gezaaid, hopen dat dat wat word, kan ik straks een heleboel mensen blij maken. 
Vandaag in de tuin achter de lente uitjes gezaaid. benieuwd wanneer die opkomen. Zag vandaag dat in de rozemarijn die in pot staat buiten, dat daar bloemetjes in zitten. nog niet eerder gezien, mooi hoor! 

Misschien donderdag een dagje tuin doen, en een vak in orde maken om spinazie te zaaien. Het gaat vast niet meer vriezen en sneeuwen toch? Ik heb er geen zin meer in hoor. 

Van een lief vriendinnetje kreeg ik leuke zaadjes die ze op vakantie in Amerika gekocht heeft. siermais in wel heel bijzondere kleuren. Je kan toch bijna niet geloven dat die mais straks echt die kleuren heeft? Ik heb zelf een donker rode soort siermais, en een kleinere soort in mooie aardetintjes. Dat word dus een stukje tuin voor de siermais. Zou je dat naast de gewone mais kunnen zetten? 

Nou, ik ga nog even boven spelen, heb makkelijk eten, snert uit de vriezer. En heb net twee lekkere waldkorn broodjes gebakken.




Groetjes!

4 opmerkingen:

  1. de scheuten van erwten zijn ook erg lekker. Je kunt er onder andere pesto van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig ja die mais! mooie kleuren. Hier staan de paprikas voor donderdag op programma...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gisteren hoorde ik op de BBC iets over 3 sisters planting. Dan planten ze mais, bonen en pompoenen bij elkaar. De mais konden de bonen dan in groeien en klimmen en de laagblijvende pompoenen houden het onkruid weer weg. Misschien kun je er eens op googlen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik las toevallig gisteren ergens dat de scheutjes gebruikt werden in de sla!! Dus niet weg gooien!!

    Leuke blog heb je!!

    Groetjes Thea

    Doortjes-Moestuin

    BeantwoordenVerwijderen