dinsdag 6 mei 2014

Fruitboompjes/struikjes.

Hallo,

Zo, de verjaardagen weer achter de rug! Erg verwend, mooie winterlaarzen gekregen uit Noorwegen ( zelf opgehaald vorige maand!) leuke dingen voor de tuin, veel bloemetjes, bloemenbonnen, een nectarine en een appelboompje, dat is zuilfruit, google er maar even op. Zeer smalle boompjes worden het, fruit hangt dan dicht bij de stam. Erg blij mee. Zo ook met de cranberry planten die ik gekregen heb, ze staan in de voortuin. Leuke lampjes voor de tuin, vogelhuis met daarnaast twee bloembakjes, echt heel leuk. En nog veel meer waar ik nu niet zo gauw op kom!

Gisteren weer een poos op de tuin geweest. In mijn vorige bericht vertelde ik al dat er veel bloesem in al de fruitboompjes en struiken zat. En zoals het er nu uitziet gaat dat veel fruit opleveren. Op de grote tuin hangen de pruimen, peren en kersenboom helemaal vol. Komend weekend even op pad om een net voor de kersenboom te halen, want de vogels zijn heel snel straks, voor die tijd moet dat net er overheen zitten. Ook de braam, de rode bes en de kruisbessen dragen leuke wat vruchten. Blauwe bes en het kleine stoofperenboompje blijven achter.Aardbeitjes gaan goed, zowel hier achter als op de tuin.

Hier in de voortuin staat een klein appelboompje, nu voor het derde jaar. Vorig jaar had ik er 1 appel aan, waar ook nog es beestjes in zaten, nu ziet het er veel beter uit. Mijn pruimenboompje achter, die hangt echt idioot vol. Gaat zijn vierde hele jaar in, vorig jaar 1 pruim van gehad. Als dit allemaal pruimen gaan worden, dan ben ik een gelukkig mens...;-)

Ik ga foto.s plaatsen en eens proberen om bij de foto nog erbij te zetten wat wat is!
Groetjes!
                                          grote stoofperenboom
                                          doornloze braam
                                           kersenboom
                                           aardbeien
                                             kruisbes
                                          rode bes
                                          pruim reine claude ( grote tuin)
                                          nieuw boompje appel ( breaburn)
                                           Nieuw boompje nectarine
                                          Pruim Reine Victoria ( achter)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen