vrijdag 16 mei 2014

Ziet er goed uit....

Hoi!

Het ziet er goed uit op de tuin, al zeg ik het zelf! Hard gewerkt de afgelopen week. Veel vakken in orde gemaakt, dus...zoveel mogelijk onkruid met de hand eruit, dan omspitten, en dan weer onkruid weg halen. Op een vak ben ik begonnen met koolplanten neer te zetten. er komt nog een stuk bij, maar die plantjes mogen eerst nog wat groter groeien voordat ze in de volle grond gaan. Er staat nu paarse broccoli en paarse spruiten in ( ieuw...zie je dat al op je bord liggen?)
En een aantal koolplantjes waarvan ik niet weet wat het word, gekregen  van iemand die het ook niet meer wist. Een aardige hoeveelheid mais gezaaid, en een even grote hoeveelheid aan siermais. Leuk, hoop dat die siermais ook lukt, leuk om in het najaar leuke stukjes mee te maken enzo. 

Het stuk waar de heel rij bonenstaken staan te wachten op bonen, daar was het onkruid echt erg gegroeid. Ook er maar uitgetrokken van de week. nu kan ik er nog bij. Had ik toch een van mijn heldere momenten.....heb ik onkruid doek tussen de staken gelegd, paste er keurig onder! Zal niet alle onkruid tegen houden, maar wel het meeste. Ik laat het van de winter gelijk liggen, eens kijken of er dan wat onkruiden voorgoed het loodje leggen! 

De aangevreten sugarsnaps lijken het dus te gaan doen, nog wat gezaaide plantjes erbij gezet. Had ook een paar kouseband plantjes opgekweekt, die staan nu ook aan de stok. 
De 8 knolselderij plantjes die ik had staan een beetje hier en daar, kon er zo gauw geen plek voor verzinnen. 

Verder de stoep voor de kist schoon gekrabt. Was bijna meer gras en onkruid dan stoep. En dan mijn grasveldje. Ik heb nu een grastrimmer, en ben er onwijs blij mee. Ik kan het gras nu mooi bijhouden, en zeg nou zelf, ziet er strak uit toch? ( goed he, An?)

Vandaag hier achter bezig geweest, tomaten, paprika, komkommer en snack komkommer staan nu buiten....ziet er allemaal zielig uit....hoop dat ze het gaan redden! Maar daarover later meer! Goed weekend allemaal! 







1 opmerking:

  1. ziet er prachtig uit, ik snap het als je trots bent op jezelf.
    groet, Anja

    BeantwoordenVerwijderen