zaterdag 5 juli 2014

Krea.

Hoi!
Zo eindelijk foto`s genomen van de dingen die ik de laatste tijd gemaakt heb.
Op een website zag ik een patroon van de kol sjaal met vierkantjes. Vond hem gelijk leuk, en dacht, dat kan ik. Is redelijk gelukt hoewel hij er in het echt net iets anders uit zou moeten zien. En ik heb achteraf wel een te saai bolletje sokkengaren gepakt denk ik, terwijl ik best leuke andere heb. Maar goed, ik ben tevreden, weer iets gelukt. 

Mijn eerste omslagdoek...een heel simpele, maar ben er erg blij mee. Leuk om te doen. Heb al een patroon klaar liggen voor een andere omslagdoek, maar daar wil ik eerst leuk garen voor hebben, van dat verloop/zelf strepend garen. heb al geprobeerd of dit patroon me zou lukken, en nee...dat ging niet goed. ik ben idioot slecht in het lezen en begrijpen van patronen. Maar er schijnen you tube filmpjes te zijn over de opzet, dus daar ga ik straks wel uitkomen. Mooi werkje om mee te nemen op vakantie. 

En dan mijn vliegen gordijn. 28 koordjes gehaakt en op de helft daarvan knopen genaaid. Heb getwijfeld of ik de tweede helft ook zou voorzien van knopen, maar ik was dat knopen aan naaien spuugzat. Er zitten gemiddeld 35-40 knopen op een koordje, en ik heb er twaalf met knopen, reken maar uit! Maar ben erg blij met het resultaat, lekker vrolijk!

Volgende project is een vestje, van mooi garen van de Wibra. En ja, deze keer eens gebreid volgens een patroon, simpel, maar wel met patroon, meestal begin ik en zie wel wat er van komt, wat niet altijd goed gaat natuurlijk, maar nu word het zowaar een keurig vestje. Moet nog 1 mouw, en dan nog de mouwen inzetten, de rest is al gedaan, knopen, alles zit er al op. Zal hem vanzelf wel weer een keer showen. 

Heb nog een hoop plannen, tegenwoordig maak ik van alles wat ik ooit wil maken een printje, en die gaan keurig in een map. Kan ik af en toe weer iets eruit halen wat ik maken wil. Ik zit nu erg te wachten tot de Wibra weer van die mooie verloop garens krijgt. als het goed is deze maand. Als het er nog niet is als ik op vakantie ga, dan ga ik wel iets bestellen op internet. 

Groetjes en tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen