maandag 11 augustus 2014

Vakantie oogst!

Hallo,

Ja, en dan kom je terug van een heerlijk weekje vakantie en dan ga je naar de tuin, kijken of er wat te oogsten is! En dat was er! 
Er waren maar liefst 8 courgettes, waarvan drie zooooo groot, daar kun je echt niks meer mee. En er waren bonen, heul veul bonen. 2 kilo snijbonen, 2 kilo spercibonen, 1 kilo paarse boontjes, 2 zomer pompoenen en 1,5 kilo bramen. Dus wat heeft deze dame zaterdag heel de dag gedaan? Juist, al dit lekkers verwerkt! De bramen zijn nu een zestal flesjes met heerlijke bramen siroop. Zowaar gelukt! Meestal als ik siroop wil maken word het jam of gelei, maar ik lijk het nu door te hebben. Alle boontjes zitten gewassen, gesneden , en geblancheerd in de vriezer. De courgettes daarvan heb ik er een boel weg gegeven. Zo ook een zomer pompoen. Heb nu nog wat courgette, die wil ik van de week verwerken tot een chutney, zag een lekker recept! 
Van de week weer naar de tuin, de wortels mogen eruit, zeer benieuwd of daar nog wat oogst aanzit. Loof is helemaal geel geweest, nu weer wat groener, dus ik hoop dat de wortels ook wat gegroeid zijn. Ook de prei moet eruit, want dan heb ik een hoek leeg. En kunnen we beginnen met de eerste bak te maken! Geheel afhankelijk trouwens van het weer de komende week. 

Ik ben ook nog druk geweest met van alles haken en breien, maar daar heb ik nu samen met mijn dochter een blog voor gemaakt. Dus ik wilde op dit blog alleen de tuindingen gaan bijhouden. Vind je het vervelend, en wil je liever dat ik ook de crea dingen hier blijf zetten, laat dat dan even weten via een berichtje of mailtje! 
Nieuw blog is: hetappelboompje.blogspot.nl
ik zou het leuk vinden als jullie af en toe ook daar een kijkje nemen! Groetjes! 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen