donderdag 9 oktober 2014

Gehaakt!

Zo, even wat haaksels van de laatste tijd showen. Ik heb het aardig te pakken, dat haken.  Ik ben begonnen met het vest, gemaakt van een heleboel gehaakte vierkantjes! Het vergde hier en daar wel wat aanpassingen, maar het is gelukt.
Lekker vest voor nu buiten. ik wil er nog een colsjaal ofzo bij haken of breien. Maar dan in een effen kleurtje.

En dan de omslagdoek. Vind ik ook zo gaaf dat ik dat nu kan. Voor een jaar terug zou ik me er nog niet eens aan gewaagd hebben, en nu doe ik het gewoon. Ik blijf het lastig vinden om patroon te lezen en te tellen en op te moeten letten wat ik doe, maar het lukt me dus. 

Ik heb nu net een ander vest af, kostte ook de nodige moeite, ook omdat ik de verkeerde dikte aan garen, en dus ook een andere maat naald had dan het patroon voorschreef. dus flink lopen emmeren, maar.....nu hij af is mag ik ook daar niet over klagen. Foto volgt!


z

2 opmerkingen:

  1. Jij kan ook alles!!
    Maar ik ben ook goed bezig,
    Na jaren wilde ik een quiltkleed
    maken, eindelijk ben er mee bezig
    samen met Ada ( ex van Rien )
    die net zo goed is als jij.
    Sinds Suus zwanger is, wilde ik haar iets
    van Jan geven, toen zag ik een patroon van een Lelie
    dat bracht mij op een idee.

    Ben van alles gaan bedenken, een kleed van symbolen
    die voor Suus een betekenis heeft.
    Ster voor oudjaar, Hart voor liefde, Vis voor alle vis partijtjes
    Honden poot voor opleiding, Herman Brood voor my way, Steenbok voor 3 sterenbeelden , Je zou het eigenlijk moeten zien.
    Elke woensdag ga ik naar Ada, zij helpt mij een heeeel karwei,
    maar doe het voor me kleinzoon, ken ze het later vertellen hoe zijn Opa was!!
    het is allemaal handwerk, maar leuk om te doen, oh ja de Rolling Stones komt er ook in voor, niet leterlijk maar als patroon, zal proberen een foto te maken,
    dus ben goed bezig, niet aan Suus melde!!!!! gr gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heeeeee... heb jij hier een patroon van ? toevallig wil ik er ook zo eentje maken, maar weet niet goed hoe... en hoe bepaal je de maat ?

    BeantwoordenVerwijderen