zaterdag 28 februari 2015

Aardappelen, kweekbakjes en gehaakte deurkrans!

Hallo,

Vandaag kwamen mijn bestelde pootaardappelen binnen! Ik heb middelvroege aardappelen Ratte gekocht, een kleine langwerpige aardappel met een geweldige smaakt. Lekker vast, lekker in salades, en om met schil in de oven te doen.  Als late aardappel heb ik voor Texla gekozen, het schijnt een phytopthora resistente aardappel te zijn. Zou wel fijn zijn als dat ook zo is! 
Verder een zakje sjalotten en pootuitjes. Alles minder als vorig seizoen, maar genoeg. Ik heb er zin in. Hoop dat het snel voorjaar word!
Vier jaar terug toen ik begin met de tuin heb ik kweekbakjes gekocht bij de Lidl. Een setje van vier bakjes. Ik heb er nog, maar zijn wel gehavend , gescheurd, of het deksel is kwijt. Vind dat ik wel een nieuw setje kocht! En had dus mazzel, want ik had het laatste setje! Binnenkort maar eens inwijden! 
Ik ben een vestje aan het haken, maar tussendoor even een vrolijke voorjaarskrans gehaakt. Leuk om te doen, snel klaar! Gelijk de voortuin gedaan, blad weg, geveegd, en gesnoeid. Verder wat gekleurde potten gevuld met viooltjes. Ziet er lekker fris uit. 

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten