woensdag 25 februari 2015

Daar ben ik weer!

Hallo! 
Zo, dat is een tijd geleden. Bijna vijf maanden, zo lang ben ik er nog nooit tussenuit geweest. Maar soms loopt het zo. Geen energie en zin gehad. Maar we gaan weer met frisse moed verder en hopen op een mooi tuinseizoen! 
Allereerst wat leuke huishoudelijke mededelingen. Komende zomer worden we Oma en Opa. We zijn er helemaal blij mee en het duurt ons haast nog te lang! We verheugen ons erg op ons eerste kleinkind 
En dan het volgende nieuwtje! Sinds januari hebben we weer een hondje. Het beestje is precies dertien weken nu. Het is een kruising golden retriever en een duck toller retriever. Tenminste....dat stond in de advertentie. Toen we haar op gingen halen zagen we paps, de duck toller dus, nou dat was volgens ons al een kruizing met het een of ander. En dat is ook wel te zien. Ons hondje groeit als kool, en is nu met dertien weken bijna 10 kilo. Heeft een paar lange poten en zal nog veel groter worden! Maar het is een vreselijk leuk en lief hondje. Behalve dat is het ook een verschrikkelijke handenbinder, sloopt alles, klimt overal op en in en luistert soms voor geen meter, een heuse pup dus!
Even voorstellen dus: Laika!

Zo, en dan nu de tuin! Afgelopen zondag even op de tuin wezen kijken. Was bang voor een enorme bende, maar dat viel reuze mee. We hebben de perenboom en kersenboom gesnoeid, was hard nodig, vooral de perenboom. Op de tuin ligt nu een hoop afval, maar dat gaat vrijdag weg. En dan kan ik stukje bij beetje de bakken in orde gaan maken. Nog niet alle bakken zijn af, maar we hopen dat dat eind maart klaar is. 

Heb niet veel zaden gekocht dit jaar. Had nog veel, en ik ga een hoop dingen niet doen. Ik ga echt alleen nog maar groente telen welke we erg lekker vinden, en die ook de vriezer in kunnen. Afgelopen seizoen had ik wat meer groente dan anders in de vriezer en dat is goed bevallen. Dus dat wil ik dit seizoen weer. Als je mijn berichten terug zou lezen dan zou je zien dat ik een voorliefde heb voor pompoenen. Gewoon omdat het zulke leuke planten zijn, en al die verschillende kleuren en vormen! Maar...ik ga sterk zijn, en ook dat niet meer doen. Geen 16 pompoen planten dus, maar twee of drie. Ze nemen erg veel ruimte in, en die ruimte kan ik ook gebruiken voor andere dingen. Gekke dingen ga ik dus ook niet meer doen, gewoon back to basic....normale dingen dus. 

Wat ik ook niet meer ga doen is allemaal jam maken, ik vind het erg leuk om te doen, en al die planken vol met jammetjes zien er leuk uit, maar ik krijg het niet op, het was ook wel een erg goed fruitjaar vorig jaar. Ik ga dus nog wel wat jam maken, maar alleen voor eigen gebruik. De rest van het fruit zal gewoon gegeten worden of in smoothies ofzo. Ook lekker toch? 

Ik heb ook altijd veel soorten tomaten, doe ik ook niet meer. Ik ga minder soorten nemen en hoop op net zoveel  oogst. 😊 mijn enige tic dit jaar worden paprika's. Ik had aardig wat in de vriezer, en dat beviel zeer goed. Had een grote zak met blokjes en heb alles opgemaakt. Ik heb nu zes soorten gezaaid, maar weet niet of het daar bij blijft! Hihi!  Ach...een tic mag toch? 😳😉

Voor nu is dit het. Ik hoop dat ik niet al teveel lezers ben kwijtgeraakt door het uit blijven van berichtjes. 
Zou het leuk vinden als jullie het weer gaan volgen! De meeste berichten zullen over de tuintjes gaan, en soms een haak of breiwerkje of een andere creatieve uitspatting! 
Bedankt voor het lezen, tot later! 

3 opmerkingen:

  1. Je kan je tuin weer in helemaal leuk, en je hebt gelijk back to basic makkelijker om bij te houden. Moet zeggen het is wel mega leuk pompoenen rapen word je echt blij van . Jammer dat het tuintje 1100 km verderop ligt net ff iets te ver. Hoop dat je weer net zoveel rust en plezier uit je tuintje haalt als vorig jaar met een goede oogst . xxxx van je tuin fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Jo, leuk dat je er weer bent, en met mooie plannen! Goed idee om alleen te zaaien wat je ook graag eet. En wat een scheet van een pup! Natuurlijk ga ik je weer volgen :) groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welokom collega DT lid! enne... Pompoenen, zijn ook lekker hoor, en anders mag jij er wel naar kijken, en ik ze opeten, hihi

    BeantwoordenVerwijderen