maandag 30 maart 2015

Oogst!

Nu al oogst? Ja, totaal onverwachte oogst. Ik probeer al vier jaar witlof te kweken zonder resultaat. 
Dit jaar was de laatste keer dat ik het zou proberen. De bak met witlofwortels, waar dan de witlofjes op moeten groeien stond vanaf november al in de garage. Moeilijke bereikbre plek. Had wel een keer gekeken, maar leek weer niks te worden Nou moest manlief er gisteren bij, zijn autootje moest de garage uitkunnen dus die grote pot moest naar buiten. Ik dacht nog, kan ik hem gelijk leeghalen. 
Maar tot mijn Grote verrassing  bleken er witlofjes gegroeid te zijn. Stuk of twintig maar liefst! Echt helemaal stoer vind ik het! Had al geroepen dat ik dit seizoen geen witlof meer ging proberen, maar nu weet ik nog niet wat ik doe! ;-) drie maal raden wat we vanavond eten! 

7 opmerkingen:

  1. wow dat ziet er super uit zeg!! smakelijk vanavond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee, wat leuk!! Het is nog behoorlijk lastig om te telen heb ik altijd begrepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er lekker uit! en nog smakelijker als het uit eigen tuin komt! Lekker met rust laten lijkt dus de geheime tip haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, Denise, ik denk echt dat dat het geheim is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lekker joh, die ziet er goed uit, je bent weer druk las ik.
    met je kweekbakjes Rien heeft ze ook, gekregen van Lin dr werk
    en ah bakjes, maar ze komen al op, zegt hij?

    veder ben ik een Micky Mouse kleed aan t haken voor kleinzoon
    en het quiltkleed is ook bijna klaar. Gister met Ada de ex van Rien
    naar de Stoffenkraam in Sliedrecht geweest om nog de achter kant te doen
    Ook blauwe sterren gordijnstof voor Suus de baby kamer, ga volgende week
    aan beginnen, je ziet Jo ben ook goed bezig haha, je schoonzus gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke verrassing! Toch nog witlof. En wat zien ze er goed uit!
    Je bent een top tuinvrouw! En dat niet alleen met je witlof!

    Groetjes van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke verrassing! Toch nog witlof. En wat zien ze er goed uit!
    Je bent een top tuinvrouw! En dat niet alleen met je witlof!

    Groetjes van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen