dinsdag 10 maart 2015

Voorjaar!

Zo, wat een heerlijk weer de afgelopen dagen. Afgelopen zondag lekker heel de dag buiten gerommeld. Het kleine tuintje achter eindelijk een beetje gefatsoeneerd en gelijk pluksla en wilde spinazie gezaaid. De knoflook bieslook en gewone bieslook komen boven de grond, en zo ook de daslook. Het nectarine boompje ziet er goed uit, vol knoppen. Het appelboompje wat ik gelijkertijd heb gekregen ziet er wat minder uit, ben heel benieuwd of dat nog iets gaat worden. Het kasje is weer leeg gehaald zodat de zaaisels er straks in kunnen.


Verder wat groentes vast gezaaid. Ja, ook ik heb de moestuintjes van AH. Allemaal gezaaid, en nu 
maar afwachten wat daar van opkomt. De tomaatjes die al groot genoeg waren vast overgeplant in 
grotere potjes. Van de 24 paprika's die ik gezaaid had zijn er nu na ruim twee weken pas zes opgekomen. Denk niet dat de anderen nog opkomen. Een week geleden alvast wat nieuwe gezaaid, maar ook daar is nog niks te zien. De prei komt goed op, en ook de stengelui laat zich zien. 
Ik heb ook een bataat ( zoete aardappel) in een pot met aarde gestopt, in de hoop dat hij plantjes gaat maken. Wist nooit zo goed wat ik moest met zoete aardappelen, maar na ze laatst klaar gemaakt te hebben wist ik dat ik ze wel erg lekker vind! 


Verder heb ik zondag de tuin een beetje opgeruimd, de stoelen enzo staan allemaal alweer buiten. Wat violen gekocht en in bakjes gedaan, en een leuke zak met violen gekocht. Ziet het er gelijk weer een beetje vrolijk uit! Laika vond het ook heerlijk, zo heel de dag buiten! Heerlijk in het zonnetje gelegen! 











Verder gaan er achter in de tuin wat dingen veranderd worden. De kipjes gaan naar een nieuw huisje waar ze lekker op het gras kunnen lopen, en niet meer op een kale stoep. En dus gaat het kippenhok ook weg. En krijg ik dus dat stukje tuin er weer bij. Heb ik ook al weer plannen mee! 
Jos gaat een nieuw hek maken langs de moestuin, zodat Laika mijn tuin niet gaat omspitten. Verder gaan de twee stroken gras, of eigenlijk is het meer zand, die gaan ook dicht gelegd  worden met stenen. Dus straks een grote frisse stoep, die alleen maar geveegd moet worden. 

En tussendoor ook nog wat gehaakt voor Blopje....ons aanstaande kleinkind! 



Kleine slofjes dus, een soort van Uggs! Maar dan heel piep!
Tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten