dinsdag 2 juni 2015

Snertweer!

Bah, wat een naar weer! Lijkt wel herfst! En als je dan het plan hebt om naar de tuin te gaan, en het regent en waait flink als je wakker word, dan ben je niet blij! Ik wilde juist weer foto's maken voor een update voor het blog, maar dat zit er dus nog niet in. Morgen een nieuwe kans? 

Dan maar even over de boontjes vertellen. Ik vind bonen lekker...en leuk! Anderhalve week geleden bonen gezaaid ( gelegd) . Ik heb 6 pyramides. En 5 soorten bonen. Ik heb een erg mooie mix van droogboontjes gezaaid bij een pyramide, een met Heligenboontjes , ook een droogboon, twee met verschillende soorten spercibonen, en een met snijbonen. Onder de pyramides komt nog een laag soort snijboontjes. Een lege pyramide had ik nog over en daar staan nu komkommerplanten tegenaan. 
Mijn planten hadden het loodje gelegd, en deze heb ik van een vriendin gekregen. Blij mee. Hoop dat de komkommers met een beetje hulp willen klimmen. Hoop sowieso dat ze het gaan doen, is me nog niet echt gelukt om eerder een berg komkommers te kunnen oogsten! 

Afgelopen vrijdag even op de tuin geweest, ik was bang dat mijn pas geplante pompoenen en courgettes het loodje gelegd zouden hebben, maar ze leefden nog. Zagen er niet echt top uit, maar er zat leven in! Ben nu wel benieuwd of er iets van mijn bonen al boven komt kijken. 

Er valt nog niet echt superveel te oogsten, behalve wat asperges, sla , kruiden en radijzen. Vanavond een lekker bakkie sla uit de tuin. Morgen als het mee zit naar de tuin, neem de camera mee! 
Groetjes!




1 opmerking:

  1. Toch weer een lekker maaltje! Het goede weer komt morgen alweer, houd moed :)

    BeantwoordenVerwijderen