zaterdag 18 juli 2015

Kleine tuin!

De kleine tuin achter was ook regelmatig voorzien van water, alles stond er fris bij....maar ehhh...ook erg veel onkruid. Ook een onkruid , beetje gras achtig wat ik eerder nog niet had. En veeeeel! Inmiddels is de tuin weer op orde, en zijn de gele peulen al weg. Dus ziet er weer netjes uit, maar wil je de foto's niet onhouden! 



De peulen zijn gewoon te laat geplukt, de erwtjes erin waren erg dik geworden. Heb ze wel geoogst. De erwtjes heb ik gebruikt als basis voor een soort erwtensoepje, compleet met rookworst, was lekker!
De peulen zijn nu weg, en dat betekend meer licht en ruimte voor de tomaten planten. Durf het bijna niet te zeggen ( knock, knock) maar mijn tomatenplanten hebben er nog nooit zo mooi bij gestaan, groot, mooi groen, en op dit moment veel bloemetjes en tomaatjes. 
Ze staan alleen wel dicht opelkaar. Dat was eerst niet zo, maar nu ze zo groot zijn geworden wel. Maar ik durf ze niet uit elkaar te halen nu, ben bang dat het dan juist mis gaat. Vreesde ook dat er niet veel tomaatjes aan zouden komen, maar dat lijkt mee te vallen. Misschien wat blad verwijderen. 





Na een  moeizame start lijken ook al mijn paprika planten het te gaan doen. Ze waren in die twee weken vakantie ook twee keer zo groot geworden, en overal zitten bloemetjes in. Als dat allemaal paprikaatjes worden kan ik op de markt gaan staan! :-)
De sugarsnaps kon ik gelijk gaan oogsten, lekker al gegeten en gisteren weer geplukt en in de vriezer gedaan. Er staat een courgette plant in pot in de tuin, en ook die lijkt het te gaan doen...had niet perse gehoeven, dan heb je een plantje over en kan je hem niet weggooien....duhuh...heb drie planten op de grote tuin staan.

Had ook zaad gekregen van iemand van een mini courgette....plant was goed gegroeid, veel bloemen, en er kwamen ook steeds courgetjes. Maar zodra ze een cm of twee waren werden ze geel en vielen ze af. Nu zitten er een paar aan die het wel lijken te gaan doen. Ben heel benieuwd. 

Morgen sla zaaien...en dan iets verzinnen voor de slakken. Had weken geleden al pluksla gezaaid, en nieuwe sla planten geplant, maar die waren binnen no time opgevreten! 
Maar ik wil toch nog een poosje sla in de tuin hebben. 

De kruidvenkel en dropplant ( paars) zijn enorm geggroeid. Ik wil deze later drogen om er thee van te kunnen drinken. 



De prei en de knolselderij staan ook op de grote tuin. Prei doet het hier beter dan daar. Knolselderij is een beetje hetzelfde maar hroeit erg goed en ziet er goed uit. Is een van de dingen die ik al vier jaar probeer te telen, tot nog toe niet gelukt! Maar wie weet dit seizoen!
Komende week weer een berichtje over de grote tuin, daar gebeurt genoeg op dit moment! 
Groetjes! 





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen