vrijdag 14 augustus 2015

Baby's en tomaten!

Gekke combinatie, maar dat is wat me bezighoud op het moment! 
Afgelopen zondag zijn wij de trotse Opa en Oma geworden van ons eerste kleinkind, kleinzoon Noa!
Een prachtig ventje, die het goed doet!  Wat is dat een rijkdom, zo'n klein mannetje in de familie erbij! 

En dan de tomaten, die doen het verdraaid goed. Ik heb elk jaar wel wat tomaatjes, was altijd wel tevreden. Had ze tot dit jaar in potten langs het pad van de achtertuin staan. Dit jaar heb ik ze in potten in de tuin gezet, ivm de pup, die nog alles vreet wat los en vast zit, en tomatenplanten zijn niet goed voor het beest! Dus staan ze in de tuin, tegen het schuurtje aan. Was een gok, maar een goede gok, veel zon, maar niet de felle zon, uit de wind. Ze mogen daar volgend seizoen weer. De planten zijn nog  steeds erg mooi, geen spoortje van phytopthora. Ze zijn vol en groot! Ik heb wel de toppen eruit gehaald, en haal steeds wat blad weg, maar ook middenin de struiken zitten tomaatjes verstopt die gewoon rood afrijpen. 






De foto hierboven laat de tomaatjes zien die ik vandaag geplukt heb. Gaaf he? En als alles goed blijft gaan, komen er dus nog veeeeel meer! Lekker! 

Ben ook lekker bezig geweest met inmaken.nheb sinds een week ook een seal apparaat, wat ook vacuum zuigen kan. Dat vacuum kan niet met alles, te vochtige dingen lukt niet, maar bv de boontjes , dat gaat perfect! Ben ook benieuwd of de bonen door fat vacuum en het stevige plastic lekkerder blijven. Ik hoop het!
Augurken gaan hard, is eigenlijk niks om die op de grote tuin te hebben, want als je twee dagen niet geweest bent, hangen er mega augurken aan. Maar....lekker een heel grote pot met zure bommen van gemaakt. In de potjes zit bramen/ frambozenjam. Blijf dit erg leuk vinden, dat imaken enzo, maar doe het rustig aan, zeker met de jams. Vorige jaren had ik echt teveel, en ik wil er niet mee lopen leuren. 



De paprika en pepers achter gaan nu ook goed. Maar die komen volgende keer aan de beurt! Groetjes. 











3 opmerkingen:

  1. Ohh proficiat Oma met je mooie kleinzoon! erg leuk. En wat een mooie oogst..... ik vind het ook best een werk om alles in te maken enzo.... maar wel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik de foto zie, dan zie ik dat je helemaal smelt met dat mannetje in jouw armen. Geniet er met volle teugen van, oma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met jullie eerste kleinkind.
    Wat een trotse oma. Geniet ervan!
    Wat een rijke oogst. Leuk he, dat inmaken.
    Groetjes van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen